hoe maak ik zelf een eiwitshake?

ik ben 16 jaar oud en ik ben 1m80 en ik weeg 65 +- kl en ik wil beginnen met fitness , maar ik weet niet hoe dat ik zelf een eiwitshka maak en wanneer ik dat moet gebruiken ?

mvg

Toegevoegd na 1 minuut:
eiwtshake*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je begint net met fitness, dan heb je echt geen eiwitshakes nodig. Pak gewoon wat vaker een bak kwark of zo.
Ritsuka
9 jaar geleden
wat voor fitness ga je doen? cardio of krachttraining? hoe vaak in de week? wat is je doel? eiwitshake is alleen bedoeld om extra eiwit binnen te krijgen als je dit niet goed uit je voeding kan halen. Dus kijk eerst hoe je voeding is.
tinus1969
9 jaar geleden
Roerei en omelet is net zo effectief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, eiwitshakes heb je niet nodig. Ik sport ook al +/- anderhalve jaar en heb zonder die stomme shakes waanzinnige resultaten behaald. Je kan beter gewoon gezonder en meer eten, maar dat ligt meer aan hoevaak je per week sport.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eiwitshakes hebben niet echt toegevoegde waarde hoor, behalve als je bodybuilder bent, of bijvoorbeeld als filmster voor een rol snel een opgepompt lichaam wil hebben. Los daarvan is goede voeding wel belangrijk, aantal dingen waar je rekening mee kan houden - niet gaan sporten op lege maag, maar ook geen zware maaltijd vlak voor het sporten nemen. in het eerste geval heb je te weinig energie om efficient te sporten, in het tweede geval krijg je last van je buik doordat je maagdarmstelsel ook extra bloedvoorziening vraagt samen met je spieren - voor en tijdens het sporten dus liever licht verteerbaar voedsel, boterham, koekreep, enz. Mn koolhydraten. - Mooist is je hoofdmaaltijd/ warm eten (eiwitrijk) na het sporten te hebben. Dan vindt namelijk de spieropbouw plaats. - voldoende drinken tijdens het sporten. Denk daarnaast als je begint met fitness vooral aan je techniek bij het uitvoeren van de oefeningen. Liever wat kilootjes minder gewicht en perfecte uitvoering dan zoveel mogelijk kilo's proberen. En bij een goed traininmgsschema hoort ook rust. Dus drie dagen achter elkaar snoeihard dezelfde spieren trainen heeft ook weinig zin.

Antwoorden (1)

Eiwitshakes kun je het beste na het sporten innemen. Je spieren hebben dan aminozuren nodig om zich te kunnen herstellen. Het makkelijkste is om een eiwitshake (kan op basis van whey/ei/plantaardig) te bestellen en deze meteen na het sporten op te drinken. Zelf kun je een eiwitshake maken van bijvoorbeeld hennepzaad, geweekte amandelen, geweekt chiazaad, avocado, banaan en kwark. Je kunt er wat extra smaak aangeven door er aardbeien/sinaasappel of ander fruit doorheen te mengen. Succes!