Waarom maakt het lichaam geen antistof tegen "muggenbeetgif"?

Voor zo ver ik weet gaat een muggenbult jeuken door hun soort gif om je bloed niet te laten stollen.. Maar je zou toch zeggen, na dat je een aantal keer gestoken bent/word gaat je lichaam toch een anti-"middeltje" aanmaken..

Waarom doet je lichaam dat niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De mug maakt inderdaad gebruik van een soort gif om je bloed niet te laten stollen. Dit is echter niet wat het zorgt dat muggenbulten jeuken. Het jeuken komt door de stof Histamine, de stof die wordt vrijgelaten door je lichaam als reactie op de beet. Je lichaam maakt dus wel een antistof maar die stof veroorzaakt juist het jeuken.