Wat kan je doen tegen uitstekende ribben?

Ik heb erg last van uitstekende ribben , is er een mogelijkheid om hier iets tegen te doen? Fysiek is het erg lelijk en soms doet het ook pijn. Ik wil gerust een operatie overwegen maar dan zit je met littekens , ofniet? Zijn er andere middelen? dankjee

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Krachttraining om het met spieren te verbergen,
maar overleg dit eerst meer een arts of fysio o.i.d.
(je bent mogelijk ook nog net te jong om zwaar te gaan trainen, rustig aan beginnen kan vast geen kwaad) Je foto is lastig te beoordelen omdat je volgens mij met 1 hand de camera vast hebt. Beter met zelfontspanner of door iemand anders een foto laten maken.
Ritsuka
9 jaar geleden
Als het echt pijn doet zou je het eens bij de huisarts moeten navragen.
Ik denk dat je het vooral ziet omdat je zo dun bent, op een gezonde manier aankomen (gecombinerd met krachttraing zoals hierboven gemeld) is dan de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap niets van je foto. Kan die helemaal niet duiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan met die foto ook echt niks...
Kristal
9 jaar geleden
het lijkt een foto van de voorkant van je romp? maar dan zonder borst en aan 1 kant uitstekende ribben of zo ? ik begrijp het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
foto toont torso vanaf de rechterzijde. linkerarm is erachter zichtbaar

Het beste antwoord

Ik raad je aan naar de huisarts te gaan. Het lijkt op scoliose. Bij verkeerde botgroei kunnen achterliggende organen in de knel komen. Dat is niet ongevaarlijk. Hopelijk valt het mee. Maar een operatie is dan de gewezen optie. Maar eerst naar de dokter.