Dat is de rhesusfactor.

Niet alleen de bloedgroep en positief, negatief is vermeld, maar ook de rhesusfactor.

De rhesusfactor wordt gevormd door een verzameling van zogenoemde rhesus-eiwitten die voor kunnen komen op het membraan van de rode bloedcellen.
Dit worden ook wel antigenen genoemd. Er zijn meer dan 40 typen rhesus-eiwitten bekend, maar de meest voorkomende is rhesus type D.
Deze D behoort ook bij jou!

Jaren geleden werd inderdaad niet gesproken over de rhesusfactor.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk / waarschijnlijk heb je niet goed gekeken, of ze hebben het slordig genoteerd.
Er zijn 4 bloedgroepen: 0, A, B en AB. Daarnaast kun je Rhesusposiief of -negatief zijn.
Als je bloed doneert of ontvangt is het belangrijk om dat te weten, zodat het bloed niet afgestoten wordt. Achter Rh(D) zal dus ook een plus of een min staan.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Ik vind dit niet een heel duidelijk antwoord. Het klopt maar de VS moet zoeken naar wat Rh(D) betekent.