In het begin doen ze dit omdat ze nog geen controle hebben over hun spieren. Het zijn dus letterlijk willekeurige bewegingen.
Na een tijdje krijgen ze meer controle over deze spieren en dan hebben ze ook meteen door dat het spartelen een functie heeft. Namelijk het duidelijk maken dat ze ergens niet tevreden mee zijn. Op dit moment zullen ze gericht gaan spartelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan ook omgekeert zijn
Pas geboren babies kunnen juist gaan huilen omdat ze (kunnen) spartelen. Na 9 maanden, waarvan de laatste 3 wel erg krap, in de baarmoeder, voelde ze altijd íets', nu slaan ze hun armpjes uit en voelen niets, dat geeft een vreemd , onveilig, gevoel. Daarom werden/worden babies ook ingebakerd, helemaal ingepakt, net als toen ze in de baarmoeder zaten, daar konden ze immers ook geen kant op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is hun uiting van ongemak, hun uiting van protest, hun uiting van iets te willen, hun uiting van boosheid...

Sommige baby´s doen dat nog als ze volwassen zijn...