Sinds enige tijd krijg ik zulke persdrang, dat ik moet overgeven, hoe kan dit?

Regelmatig heb ik de laatste tijd, bij de drang tot ontlasting, zo'n persdrang, dat ik moet overgeven, en helaas niet alleen als ik op het toilet zit.
Toen ik moest bevallen, en persweeën kreeg, had ik hier ook last van, hoe kan dit, en kan ik er iets tegen doen?

Antwoorden (1)

Persdrang kan een symptoom zijn van een aantal medische aandoeningen, zoals een maag- of darmontsteking, maagzweer of een allergische reactie. Als je last hebt van persdrang en overgeven, raadpleeg dan een arts voor een diagnose en behandeling.
Bronnen:
een maand geleden