Ik heb (te) vaak bloedneuzen, wat kan ik er tegen doen?

Ik heb al sinds mijn 8ste vaak bloedneuzen, en ben daar voor naar de kno arts geweest. Die heeft al 3x iets dicht gebrand, maar ze blijven terug komen. Is er iets wat hier tegen kan helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vrij vaak hebben mensen die veelvuldig bloedneuzen krijgen, zonder het te merken een te droog 'milieu' in de neus. Het wil dan nogal eens helpen om dan 's avonds voor het slapen gaan, aan de binnenkant van de neus ietwat vet aan te brengen. Vooral niet te veel(!) en zeker ook niet te diep in de neus. Neem een wattenstokje en smeer daar een klein beetje kokosolie (of eventueel vaseline) op. Breng dat dan aan in het onderste deel -rondom- van het neusgat. Als er kortgeleden een neusbloeding is geweest, dan kan het gebeuren dat er een korstje losweekt door het vet waardoor er eventueel weer een, meestal lichte, neusbloeding kan optreden. Belangrijk: Probeer geen droge korstjes uit de neus te pulken, dat veroorzaakt meestal nieuwe neusbloedingen!

Als er iets niet helemaal goed werkt in je neus zal je een bloedneus blijven krijgen maar wellicht kun je met deze tips ervoor zorgen dat de druk in je neus vermindert waardoor de kans op een bloedneus minder wordt. - Geen zware dingen tillen, alles waar je een "rood" hoofd van krijg is niet goed - Niet neuspeuteren - Niet roken en geen alcohol drinken - Geen hete of koolzuurhoudende dranken drinken - Geen gekruide gerechten eten - Geen heet bad nemen, lauw is prima - Nies met de mond open, hierdoor vermindert de druk in de neus - Voorkom grote temperatuurwisselingen - Snuit de neus altijd voorzichtig Als je een bloedneus hebt kunnen deze tips wellicht helpen om het snel te stoppen - Blijf rustig - Snuit een keer zachtjes zodat de stolsels uit je neus komen - Neem een ijsklontje in de mond of leg een koud kompres in de nek Wat je niet moet doen tijdens een bloedneus - Raak niet in paniek - Ga niet liggen Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt maar ik adviseer je toch om weer langs te gaan bij de KNO-arts ik snap dat het frustrerend is dat het steeds terug komt maar wellicht kan de KNO-arts iets anders proberen?

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100