Waar kunnen ontstekingen gepaard met koorts op wijzen?

Ik ben net van een blaas ontsteking af, nu heb ik een grote pijnlijke plek in mijn keel en koorts. Waar kan dit op wijzen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

De koorts geeft vaak aan dat er een infectie in het lichaam zit, het kan dus zijn dat je nu een keelontsteking opgelopen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan wijzen op een keelontsteking (angina).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar kan dit op wijzen?
Op weer een ontsteking, maar nu in de keel.
Als je zo snel achter elkaar ontstekingen krijgt, dan kan dit ook wijzen op een slechte weerstand.
Verder kan het zijn dat door de antibiotica voor de blaasontsteking, bepaalde virussen of bacteriën in de keel de kans hebben gekregen om last te veroorzaken, door veranderde omstandigheden.

Wacht niet te lang om hiermee naar de huisarts te gaan.