Ik ben al 2,5 jaar heel onregelmatig ongesteld, hoe kan dit?

Mijn eerste keer ongesteld was toen ik 2 maanden 13 jaar was. De tweede keer kwam pas 10 maanden later.. Ik weet dat het in het begin normaal is, maar ik ben het nu nog steeds heel onregelmatig. Ik ben het 2 of 3 keer achter elkaar regelmatig geweest (jaar geleden).
Nu ben ik het al bijna een half jaar niet meer geweest. Ik ben bijna 16 en begin me wel een beetje zorgen te maken...

Ik ben niet aan de pil en niet seksueel actief.

Hoe kan ik zo lang onregelmatig ongesteld zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb niet echt veel pijn als ik ongesteld ben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi Jojo, Veel vrouwen heeft dit hoor, is helemaal niets erg aan. Als je toch veel twijfelt is het misschien een idee om met je huisarts te overleggen, en kijken wat hij/zij er van vindt. Ook kun je met je huisarts misschien in overleg gaan over de pil, dit heeft bij mij ontzettend erg geholpen bij mijn onregelmatige en pijnlijke menstruatie. Succes!

In het begin moet je lichaam nog een regelmaat opbouwen. Dat je dan enige tijd zeer onregelmatig ongesteld bent, is niet vreemd. Een regelmaat ontstaat meestal voor je 20e. Het hoort nu dus nog bij het ontwikkelen van je lichaam.

Bronnen:
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1675...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100