Ik ben al 2,5 jaar heel onregelmatig ongesteld, hoe kan dit?

Mijn eerste keer ongesteld was toen ik 2 maanden 13 jaar was. De tweede keer kwam pas 10 maanden later.. Ik weet dat het in het begin normaal is, maar ik ben het nu nog steeds heel onregelmatig. Ik ben het 2 of 3 keer achter elkaar regelmatig geweest (jaar geleden).
Nu ben ik het al bijna een half jaar niet meer geweest. Ik ben bijna 16 en begin me wel een beetje zorgen te maken...

Ik ben niet aan de pil en niet seksueel actief.

Hoe kan ik zo lang onregelmatig ongesteld zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb niet echt veel pijn als ik ongesteld ben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Vraag het aan je huisarts. Misschien heb jij ondergewicht, of sta je onder stress?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben 1,69 en weeg 50 kilo.. dit is een goed gewicht. Dankje wel voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://jessevandervelde.com/hormonale-disbalans-bij-vrouwen-top-3/
punt 3. Combineer dat met het eten van hoog kwalitatief dierlijk vet vlees en vis.
Vlees haal je bij een boer, liefst een biologische, die zijn dieren bijna altijd dieren laat lopen en die dus veel gras eten.
Amadea
9 jaar geleden
Als jojo13 vegetariër is zou het dus volgens Jackd daardoor komen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet elke dag een stuk vlees/ vis, ik ben geen vegetariër. Bedankt voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea: niet helemaal, sowieso zijn er meerdere oorzaken en
goed dierlijk vet is ook in de vorm van goeie melkproducten te nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier heb ik ook jaren lang last van gehad; zelfs met gebruik van de pil.
Ik zou me niet te veel zorgen maken. Neem eventueel contact op met de arts, beginnen aan bijv. de pil zou kunnen zorgen voor een regelmatige ongesteldheid (al kan dit per persoon anders zijn).

Het beste antwoord

Hoi Jojo,
Veel vrouwen heeft dit hoor, is helemaal niets erg aan.
Als je toch veel twijfelt is het misschien een idee om met je huisarts te overleggen, en kijken wat hij/zij er van vindt.
Ook kun je met je huisarts misschien in overleg gaan over de pil, dit heeft bij mij ontzettend erg geholpen bij mijn onregelmatige en pijnlijke menstruatie.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het begin moet je lichaam nog een regelmaat opbouwen. Dat je dan enige tijd zeer onregelmatig ongesteld bent, is niet vreemd.
Een regelmaat ontstaat meestal voor je 20e. Het hoort nu dus nog bij het ontwikkelen van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u wel!