Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik het beste doen met dit 'open' stuk huid op mijn hiel? Door een blaar onder het eelt is het los geraakt. Is second skin een optie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind Compeed blarenpleister geweldig, al moet ik erbij zeggen dat het vrij duur is. Volgens mij is het zijn geld waard.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Second skin is vrij prijzig en lijkt mij hier ook niet de beste oplossing,lijkt mij beter wonde droog te houden eventueel met eosine en dan gewoon bedekken met een niet klevend verband zoals bv Melolin.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Een steriel gaasje erop doen en dat afplakken met leukoplast. Meer is niet nodig; dat verhindert alleen maar het groeien van nieuwe huid eronder. Dat gaat het snelst als je het onbedekt laat, maar omdat je je voeten de hele dag gebruikt om je te kunnen verplaatsen is het toch wel verstandig te zorgen dat die plek schoon blijft.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Goed schoonhouden, een beetje jodium erop en goed invetten en een verband eromheen doen tot het dicht is zodat er geen vuil in komt.
Zo zou ik het doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding