Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb het gevoel dat water langs mijn hoofd stroomt, kan dat een hersenbloeding zijn?

ik heb het gevoel dat water langs mijn hoofd stroomt, terwijl dat niet zo is? kan het een hersenbloeding zijn of iets dergelijks of kan je een hersenbloeding überhaupt niet voelen. Of is het misschien door stress? als iemand het antwoord op mijn vraag weet laat het dan alsjeblieft weten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ik gok eerder stress, maar dit lijkt mij iets voor de huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook naar de huisarts gaan, die kan een juiste diagnose stellen. Een hersenbloeding lijkt mij sterk, daar heb je geen symptomen van, ga niet raden wat het is, laat je door je huisarts onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hersenbloeding is er in variaties, je hoeft niet bewusteloos te geraken. Ik heb een beroerte gehad die opgemerkt werd door iemand vanwege "vreemd" praten. [heb je een slaappil op/het je alcohol gedronken?] Twee keer nee!
Dus dat hoeft niet het geval te zijn. [Dit even ter informatie vanwege de verkeerde informatie in het eerste antwoord, dat dus niet klopt.]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevoeging: in mijn eerdere reactie is sprake van een "eerste antwoord", dat is inmiddels weg. Huidige eerste [en enige antwoord] is een ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poeh LGA... dat zijn a) leeftijden en b) heel erge gevolgen... Bij mij is alles [wat] moeilijker geworden, denken langzamer [klopt], praten [afasie], niet zo snel de link leggen, altijd moe en slecht slapen. Ik was ook nog [relatief] jong, maar wel ouder [55]. Aangezien er niets te zien is, is het voor andere mensen moeilijk te begrijpen en op waarde te schatten. Bovendien weten zij "altijd alles beter", omdat er beperkte informatie gelezen en onthouden wordt. Dat maakt het vaak ook nóg vermoeiender, om het weer aan iemand uit te leggen en dan nog betwijfeld te worden. Maar goed, zo is dat nu eenmaal en inderdaad ...leuk is anders.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Een hersenbloedig kan je niet voelen, hersenen zijn ongevoelig voor pijn. Als je een hersenbloeding zou hebben, dan krijge je vaak een soort epileptische aanval, vaak is er iets met bloeding in haarvaten in het oog, die zijn te zien en meestal valt er een aantal functies van hetlkichaam uit, zoals verlamming van de limker - og rechterhelft van het lichaam, mondhoek trekt naar beneden. Of je valt bewusteloos neer. De spraak valt soms uit en zo nog meer narigheid.
Als je voelt dat er waterlangs je hoofd stroomt, het kan zijn dat het rillingen zijn omdat je koorts hebt. Even temperaturen en als het boven de 38 graden is, even de dokter bellen. En even kalm aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt het gevoel hebben dat er water 'stroomt'.
Bij een hersenbloeding heb je acuut stervende hoofdpijn. Dat is echt heel iets anders. Maak je je zorgen, vraag het je huisarts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor! @dietist. Ik had geen acuut stervende hoofdpijn.
Ga naar je huisarts is wel een goed advies.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing