Hoe kan het zijn dat ik mijn grote teen niet gebruik, na het stoten ervan, terwijl ik het wel probeer en wil?

Gister heb ik tijdens een potje voetbal mijn grote teen gestoten. Deze is nu dik en paars aan de rechterkant van mijn teen. Na de wedstrijd en vandaag kan ik mijn grote teen niet gebruiken. Ik merk dat ik anders loop en mijn teen niet tot nauwelijks kan bewegen.

Het vreemde is wel is dat ik er nauwelijks last van heb en er amper gevoel in heb.

Als iemand enig idee heeft wat het kan zijn of enig advies heeft over wat ik zou moeten doen, hoor ik het graag

Met vriendelijke groet,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nadat je je teen stoot ontstaat er gelijk een ontstekingsreactie die alles weer gaat herstellen. Kenmerken zijn dat het warmer wordt, rood/blauw wordt, pijn, zwelling en functieverlies! Je lichaam ontziet je voet, het doet pijn en dus bescherm je je teen. Waarschijnlijk als je echt je best doet om er op te lopen lukt het wel maar je lichaam geeft pijn aan dus je kan beter ff rustig aan doen. Een breukje kan ook, dan kan je het best ff langs ziekehuis/huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan gebroken zijn. Toch maar even laten checken. Je grote teen is belangrijk, voor de evenwicht. Je hebt hem dus hard nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk zijn wat bloedbanen afgesloten zodat de bloedcellen geen zuurstof naar je teen kunnen brengen waardoor jij amper tot niet kan bewegen met je grote teen.
Ik zou naar een dokter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door de zwelling kan het zijn dat je teen niet kan bewegen. De blauwheid kan erop wijzen dat belangrijke bloedvaten zijn gebarsten, maar dat is niet bij de spier die de teen aanstuurt. Het kan zijn dat er een pees stuk is gegaan. Ik twijfel of de teen gebroken is, want dat doet wel erg veel pijn. Ga in ieder geval naar de dokter voor advies.