mijn kleintje van 12 weken zit op een kdv maar de leidsters worden NIET geent, heeft het dan zin als wij als gezin ons wel laten enten??

Toegevoegd na 1 uur:
mijn kleintje van 12 weken mag dus niet geent worden,. alleen kinders vanaf 6 maand tot 4 jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja hoor, waarom niet? Als je je gezin niet laat enten is het risico op besmetting groter dan dat je dat niet doet, dus doen!
Dit staat geheel los van het feit dat leidsters van een kinderdagverblijf niet tot de risicogroep horen, en dus niet worden ingeënt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Saxgek

Zin heeft het natuurlijk altijd; iedere geënte persoon is een potentiële besmettingsbron minder. Maar aangezien er zoveel uitzonderingen zijn en voorlopig zeker niet iedereen ingeënt zal worden snap ik je twijfel. Laat je dus alleen prikken als je van nut en noodzaak overtuigd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Des te meer reden om je kind te laten inenten!

Stel dat een leidster de griep krijgt, dan is jouw kleintje beter beschermt dan een kind dat niet ingeent is!
Je kunt de griep overigens ook krijgen als je wel ingeent bent, maar je wordt veel minder heftig ziek en de koorts is een stuk lager.

Kortom: Het heeft zin om je kind te laten inenten, juist OMDAT hij/zij in aanraking kan komen met oningeente personen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist daarom zeggen ze vanuit de ggd en het rivm dat de ouders van kinderen onder de zes maanden dus wel de vaccinatie moeten nemen om de kans op besmetting zo laag mogelijk te houden... Kijk maar eens op mijn bron...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heeft zin. voor dat type griep ben je 'beschermd', voor andere soorten is dat nog maar de vraag. het leven is en blijft een risicovolle aangelegenheid. de kans dat je 'iets' oploopt is er altijd.