welk zalfje werkt goed tegen insectenbeten?

a.s maandag gaan we op vakantie (nederland) maar mijn dochter heeft nogal erg last van muggenbeten en is een echte muggen magneet.

welk zalfje of smeerseltje kan ik het best meenemen op vakantie als de prikbeesten haar weer te pakken hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nare rot mugjes mógen jou dochter niet steken. Ik zou als ik jouw was gewoon zorgen dat ze niet gestoken wordt, ik had vorig jaar naar Thailand superspul mee. Wacht effe, het ligt in de auto, ik kijk effe wat het is...... Care Plus met DEET 40%. Tsja, beetje heftig spul voor Nederland, oppassen met plastics trouwens, kunnen worden opgelost.. maar het werkt wel! Ze heeft dan een soortgenoot, wat mij moeten de mugjes ook altijd hebben. Het is de smaak bloed of zo, ik ben altijd eerder de pineut dan anderen. Ik zou haar maar goed beschermen, dan is altijd beter dan achteraf iets op al die jeukende bultjes doen. En stoor je maar niet dat het chemicaliën zijn, het is maar voor een korte periode, en dan moet ze het toch leuk hebben? Alvast veel plezier! Maandag (vandaag) en vooral dinsdag wordt het in ieder geval topweer. :)

Het beste antwoord

'Prikje-weg' heet het. Een echt wondermiddel als je het mij vraagt. Het doet zoals de naam al aangeeft, de prik gaat weg. Het is geschikt voor o.a. muggen-, brandnetel-, wespen-, bijen- en allerlei andere bulten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Azeron...of gewoon azijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, azijn (kan nog niet plussen)
Amadea
12 jaar geleden
Bij mij heeft Azaron nooit effect gehad (ik was ook zo'n kind...).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij ook niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kijkt al zuur genoeg als er weer een mug van haar heeft lopen slurpen :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azaron werkt wel, maar niet direct. Na een tijdje stopt het de jeuk, waardoor je er niet meer aan zit. Het spul in de bult zit er nog steeds, maar de bult geneest sneller.
Amadea
12 jaar geleden
Nou, met niet werken bedoel ik toch echt dat bij mij de jeuk niet stopt door het smeren van Azaron....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet het ook niet direct, bedoelde ik. Je smeert het er op en geeft geen aandacht meer aan de bult. Doe je dat wel, dan blijft het inderdaad jeuken. Kun je met zekerheid zeggen dat het bij jou niet werk ondanks het bovenstaande? Het zou kunnen hoor, elk mens is weer anders... ;)
Bij de drogist verkijgbaar en voor mij tot nu tow de beste: Nestosyl. Een tubetje met een creme, wat dikker dus goed te smeren zonder dat je het weg smeert. In een oranje doosje met donkerblauwe letters. Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de tip :) +1
Ik zweer bij de insectenbeetpen van Kruidvat

http://online.kruidvat.nl/product/50977-49266/Insectenbeetpen.html?navigationid=13010000000307&parentid=12980000000321

Kost bijna niks.
Altijd bij de hand.
Want is klein genoeg om er in ieder tas eentje te hebben en een naast je bed.
Beetje ammoniak-achtig spul en heel effectief.

Toegevoegd na 3 minuten:
Koop dan meteen de
Kruidvat Deet Anti-Insect Gel
Beschermt 8 tot 12 uur tegen muggen, effectieve bescherming
Prijs € 3,99

Voldoende smeren.

Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt helemaal! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor de tips! :))) +1
De zalf tegen insectenbeten van de Kruidvat werkt erg goed!! Wat hiervoor al werd gezegd, die pen van de kruidvat werkt ook erg goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorkomen is beter dan genezen. Dus smeren met deet. 30% deet is voldoende een hoger percentage werkt niet beter, maar is wel duurder

Toegevoegd na 2 minuten:
Probleem wat ik heb met Kruidvat product met deet is, dat het percentage deet te laag is. Product geeft daardoor geen optimale bescherming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik met je eens als je naar de tropen gaat en zelfs voor bepaalde gebieden binnen Europa. """het sterkste insectenafwerende middel """ is in de meeste gevallen overdreven.
je moet het voorkomen als je last hebt van muggen kun je een citroen plant in de tent of op je kamer zetten die houdt de muggen weg en ziet er ook nog eens leuk uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat je het moet voorkomen. thuis heb ik hier ook wel maniertjes voor, maar om nu een plant te verslepen naar een vakantiehuisje waar ik horren ed op moet gaan hangen en ook nog eens een kind of 4 de hele dag moet zeggen dat ze de deuren niet open moeten laten staan.... mwoah... het moet wel vakantie blijven he? (vandaar ook de vraag wat te smeren bij muggenbeten) :)