De rechterkant van mijn gezicht voelt slap,hangend wat kan dit zijn?

Sinds een paar uur geleden voelt mijn gezicht zo, ik weet echt niet wat het is!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Naar de huisarts of eerste hulp toe, kan een tia wezen:

https://www.hersenstichting.nl/alles-over-hersenen/hersenaandoeningen/tia

Toegevoegd na 1 minuut:
Symptomen
De symptomen van een TIA treden plotseling en onverwacht op. Op één dag kunnen meerdere TIA's optreden. Een TIA duurt meestal enkele minuten, maar kan ook enkele uren duren. Als de klachten niet verdwijnen, is er sprake van een beroerte. De symptomen van een TIA kunnen zijn:
Verlammingen in het gezicht, zoals een scheef getrokken mond.
Blindheid van één of beide ogen, of dubbel zien.
Wartaal uitspreken, niet uit de woorden komen, taal niet begrijpen of onduidelijk spreken (als het ware dronken).
Een spierverlamming aan één lichaamszijde, zoals een arm of een been niet meer kunnen optillen.
Tintelingen, gevoelsverlies aan één lichaamszijde.
Verstoorde coördinatie, evenwichtsverlies, draaiduizeligheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De risicogroep is 65+ ik ben 18 jaar...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan ook bij jongeren gebeuren, naar de arts en laat je brengen, zijn je ouders niet thuis? Vraag de buren je te brengen. Ik denk hier ook aan, plus voor je antwoord.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@brobo
Daar is het risico het grootst. Dat wil niet zeggen dat het bij jongeren niet kan gebeuren. Ik raad je aan het advies van kolibrie2014 ONMIDELLIJK op te volgen.
(Serieus !!!)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben alleen thuis
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Buren die je kent? Daar heen. Anders zoek het telefoonnummer van de huisarts op en die bellen en uitleggen wat er is. Als je in de spiegel kijkt, hangt dan ook je mondhoek naar beneden? Zo ja, bel 112.
Het kan ook een tijdelijke aangezichtsverlamming zijn, Bells Parese. Dit gaat weer over maar het herstel kan drie tot zes maanden duren. In ieder geval linea recta naar de huisarts. Beterschap.

http://m.thuisarts.nl/aangezichtsverlamming-van-bell/ik-heb-aangezichtsverlamming?mobile