is het slecht dat ik uit gewoonte af een toe een ijsblokje tegen mijn handen en pols aansmeer verlaag ik daarmee me bloeddruk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Slecht is het niet om het te doen, want het maakt echt helemaal niks uit voor je lichaam of je dat wel of niet doet.

Echt niks. Dus het verlaagt ook zeker niet je bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een ijsblokje tegen je polsen aanwrijven is niet schadelijk (zolang je niet gaat overdrijven en een plaatselijke onderkoeling gaat veroorzaken, tenminste)

In rechtstreekse zin verlaagt het niet je bloeddruk, maar jij geeft aan dat je het uit gewoonte doet.
Dat duid er op dat het een bezigheid is waar je je prettig bij voelt en die je ontspant. Als dat het geval is, dan kan dat inderdaad indirect wél een verlagende invloed op je bloeddruk hebben.

Niet zozeer van het ijs zelf, maar wel als gevolg van het feit dat je je ontspant.