Wat is het beste fitnesschema met als doel afvallen en kracht opbouwen.

Hoi, ik ben 20 jaar en train nu al bijna 4 jaar. Alleen heb ik enorme time-out momenten gehad. Ik ben er bijna elke dag mee bezig. Alleen ben ik de afgelopen weken echt enorm aangekomen (van 80 naar 93). Ik heb enorme biceps en triceps, mijn borsten zijn ook niet al te min maar er zit dus nu bijna overal vet op. Over een paar maanden is het dus zomer en net als iedereen wil ik dus ook weer het strand op. Ik heb op mijn 18de leeftijd, naar mijn mening mijn toppunt gehad qua lichaamsfiguur en al. Ik probeer het nu weer op dat niveau te krijgen ik heb enorme ervaring opgebouwt en weet wel het een en ander maar blijkbaar is het niet voldoende. En tips zijn toch altijd handig. Ik train minimaal 4keer in de week en doe voornamelijk aan krachttraining. 4set 20herhalingen per set. Heeft iemand een goed schema voor een wat strakker lichaam en een betere rug en triceps? Oefeningen zijn ook van harte welkom. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beste sporter,

Het probleem bij jou is idd het ongezonde, en vette eten wat jij dagelijks naar binne werkt daar is geen discussie over mogenlijk.

Dat je 4x in de week sport is zeer netjes. verders is het voor jou wel nodig dat je meer cardio training gaat doen zoals hardlopen of fietsen dit is nodig om de vet laag van je spieren af te trainen. *ik had namelijk het zelfde probleem alleen maaar kracht kracht en geen cardio, uiteindelijk werd ik wel breed maar al mijn spieren zaten achter een laag vet *dus niet mooi*. daarna ben ik begone met 3x in de week 30min te gaan hardlopen voor dat ik aan de krachtoefeningen begon. want de spieren heb je, alleen nog het laagje vet weg trainen, easy job toch?

tevens at ik ook veel groente en fout+geen ongezonde snacks en vet avond eten.

Met vriendelijke groet
Ricardo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks aan je trainingsschema veranderen maar aan je voeding. Laat berekenen wat je dagelijkse energiebehoefte is en ga daar onder zitten, bodybuilders noemen het 'cutten'. Probeer je snackmomenten tot 1 dag te beperken. Drink zoveel mogelijk water en eet kleine hoeveelheden over de gehele dag heen, dus eerder 6x dan 3x.