Hoort een wrat er zo uit te zien nadat die behandeld is met stikstof en de blaar eraf is (foto)?

Vorig jaar had ik een wrat weglaten halen maar die is groter teruggekomen op dezelfde plek. Dus ik heb de wrat een week geleden laten aanstippen en er is toen een blaar gevormd. De blaar is er nu vanaf, maar hoort het er zo uit te zien nadat de blaar eraf is?
Het lichte deel was van de blaar + wrat en donkerrode in het midden heeft ongeveer de grootte van de wrat die ik vroeger had.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.5K
Thecis
9 jaar geleden
Omdat ik geen antwoord kan geven op de vraag, bij deze mijn idee over deze kwestie. Ik zou het niet weten, maar als je twijfelt, neem dan contact op met je huisarts. Je hebt al een foto, heel veel praktijken hebben e-mail dus kan je het waarschijnlijk ook mailen en hoef je misschien niet eens langs te komen. Kijk wel uit met blaren op gewrichten. Dit zijn de meest rotte plekken om blaren te krijgen (bij brandblaren op een gewricht moet je langs het ziekenhuis voor het geval door de warmte iets mis gaat. In feite is dit ook een brandblaar, zij het een gecontroleerde blaar). Persoonlijk zou ik dus contact opnemen met de huisarts(enpraktijk).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben ze het aangestipt met iets met de grootte van een kurk ofzo :s
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat was te klein :P
gewoon met een wattenstaafje maar de assistente heeft het ook nog om de wrat heen gedaan zodat er sneller een blaar kwam.

Antwoorden (2)

Ik vind dat niet normaal. Bij mij zag het er helemaal niet zo uit na het aanstippen. Bij mij werd de wrat bruin en vervolgens genas hij weer in zijn oude glorie, dus aanstippen hielp niet en deed alleen heel erg veel pijn.

Ik heb toen bij mijn huisarts een verwijzing gevraagd naar de dermatoloog. Van haar heb ik een flesje gehad met een aanstipmiddel en een rolletje Leukofix:
http://www.leukoplast.nl/producten/hechtpleister/leukofix

Ik moest 's avonds aanstippen, dan de aangestipte wrat afdekken met leukofix (leek wel een soort plakband) en 's ochtends eraf halen, dit net zo lang doen totdat de wrat weg was.

Die was met 2 weken weg, deed geen pijn of iets. Hij verdween gewoon, was net alsof hij afstierf. Hetzelfde met een voetwrat, die deed er wat langer over, maar die was na 4 weken weg.

De wraten zijn nooit meer terug gekomen. Ik heb ze nu al zo'n 17 jaar niet meer.
9 jaar geleden
Ja hoor. Het roze deel is het wondbed van de blaar. Het donkerdere deel is inderdaad waar de wrat zat. De wrat is een uiting van een ontsteking; ze worden immers veroorzaakt door een virus. Bij elke ontsteking komt een verhoogde toevoer van bloed en daardoor een donkerdere roze-rode kleur.
Dit betekent dus dat het zou kunnen dat er nog een rest van de wrat zit. Kijk de komende week even. Het wondbed zal dan al een stuk rustiger zijn. Als er dan nog een ruwer stukje te voelen is laat je huisarts (of diens assistente) dan kijken of hij weer aangestipt moet worden.