Hoort een wrat er zo uit te zien nadat die behandeld is met stikstof en de blaar eraf is (foto)?

Vorig jaar had ik een wrat weglaten halen maar die is groter teruggekomen op dezelfde plek. Dus ik heb de wrat een week geleden laten aanstippen en er is toen een blaar gevormd. De blaar is er nu vanaf, maar hoort het er zo uit te zien nadat de blaar eraf is?
Het lichte deel was van de blaar + wrat en donkerrode in het midden heeft ongeveer de grootte van de wrat die ik vroeger had.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vind dat niet normaal. Bij mij zag het er helemaal niet zo uit na het aanstippen. Bij mij werd de wrat bruin en vervolgens genas hij weer in zijn oude glorie, dus aanstippen hielp niet en deed alleen heel erg veel pijn. Ik heb toen bij mijn huisarts een verwijzing gevraagd naar de dermatoloog. Van haar heb ik een flesje gehad met een aanstipmiddel en een rolletje Leukofix: http://www.leukoplast.nl/producten/hechtpleister/leukofix Ik moest 's avonds aanstippen, dan de aangestipte wrat afdekken met leukofix (leek wel een soort plakband) en 's ochtends eraf halen, dit net zo lang doen totdat de wrat weg was. Die was met 2 weken weg, deed geen pijn of iets. Hij verdween gewoon, was net alsof hij afstierf. Hetzelfde met een voetwrat, die deed er wat langer over, maar die was na 4 weken weg. De wraten zijn nooit meer terug gekomen. Ik heb ze nu al zo'n 17 jaar niet meer.

Ja hoor. Het roze deel is het wondbed van de blaar. Het donkerdere deel is inderdaad waar de wrat zat. De wrat is een uiting van een ontsteking; ze worden immers veroorzaakt door een virus. Bij elke ontsteking komt een verhoogde toevoer van bloed en daardoor een donkerdere roze-rode kleur. Dit betekent dus dat het zou kunnen dat er nog een rest van de wrat zit. Kijk de komende week even. Het wondbed zal dan al een stuk rustiger zijn. Als er dan nog een ruwer stukje te voelen is laat je huisarts (of diens assistente) dan kijken of hij weer aangestipt moet worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100