herkent iemand het idee dat je een presentatie moet geven, je irriteert en dat je er heel lang mee zit?

is dit normaal,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

om met het tweede deel van je vraag te beginnen:

de reactie: irritatie vind ik niet een heel normale reactie.

Ik kan me wel voorstellen dat het idee dat je iets MOET irritatie opwekt, en dat staat dan los van de presentatie

Het geven van een presentatie roept bij mensen bijv vaker: zenuwen en faalangst en onzekerheid op.

Mogelijk hangt het er nog van af waar de presentatie over gaat. Dat zet je er niet bij en ook niet of je goed bekend bent met het onderwerp.

Als jij nl veel weet van iets en je wordt gevraagd er iets over te presenteren kan ik me wel onzekerheid voorstellen als je niet zoveel ervaring hebt met het geven van presentatie maar niet irritatie.

Irritatie kan ik me alleen voorstellen in het volgende (idiote) voorbeeld dat ze mij , als anti-voetbal kennen er zeker geen fan (die er ook geen snars van weet) dwingen een presentatie te houden over de eredivisie in Nederland, dat zou mij mogelijk behoorlijk irriteren als ik daar niet onderuit kon want dan zou ik iets uitmoeten zoeken waar ik niks aan vind
amigo
13 jaar geleden
Wel.. Ja?

Wie is er nou nooit zo zenuwachtig geweest voor een presentatie dat je je haren uit je hoofd trekt van irritatie?!

Een tip vóór je presentatie: Iets in je hand houden. Kaartjes met steekwoorden, een bordstift, een aanwijsstok...
Dit helpt heel goed voor je houding.