Is het mogelijk om je hersens te "upgraden" ?

Ik hoorde laatst op de radio dat je hersens nieuwe hersencellen maken. Kun je dit proces oppeppen? Of misschien algemener, kun je door bepaalde technieken (meditatie? lezen?) of stoffen (omega-3?) slimmer worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan, zie www.brainev.com bijvoorbeeld... Door hun muziek leer je de hersenen niet alternatief links en rechts te gebruiken, maar simultaan... Dat is voor iedereen een geweldige upgrade... Is een aanrader...

Nieuwe hersencellen maken, forget it... Goede voeding helpt wel... Maar dan houdt het zo´n beetje op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

wetenschappers zijn er mee bezig om met nanotechnologie zoiets te gaan maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja!

'Bezig' zijn op GV is daar een voorbeeld van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vanaf je 18e sterven je hersencellen af, het is meer andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, door veel boeken te lezen... Kun je je hersencellen updaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke ervaring die je meemaakt in je leven is eigenlijk je hersens upgraden.
Elke dag dat je leeft leer je iets nieuws , soms zonder het door te hebben maar dat heet ervaring.
Dus ja, het is mogelijk je hersens te upgraden.
Alleen is het de vraag hoe hoog de eisen voor jezelf zijn en of je oog hebt voor het upgraden.