Waarom blijf je verkouden worden? (zie uitleg)

Ik word bijna elk jaar wel een keer verkouden, terwijl, als het goed is, je weerstand toch het virus herkent en gelijk al aanpakt, zodat je niet gelijk ziek word en zo'n stomme loopneus krijgt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het elke keer een ander virus is, het virus past zich ook aan, net als jouw weerstand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er bestaan vele soorten verkoudheidsvirussen. Je lichaam ontmoet dus elke keer weer een ander virus, waarvoor je lichaam nog geen antistoffen heeft kunnen aanmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je even te weinig weerstand hebt, dan heb je weer een verkoudheid te pakken... Die zweven in de lucht die je inademt... Dus als je weerstand even te laag is dan hang je meteen... Nee er zijn zo veel verschillende varianten van het verkoudheidsvirus, dat je er toch weer eentje te pakken hebt, waar je afweersysteem toch weer door getriggerd wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het slijmvlies irriteert wordt je ook verkouden; zelfs zonder virus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen door virussen, maar ook door bacteriën kun je verkouden worden.

Wanneer je weerstand optimaal is (goede voeding, voldoende rust, geestelijke gezondheid enz.) hoef je dus niet verkouden te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst de kan geen verkoudheid krijgen door in de regen te lopen, of zonder jas naar buiten, of verandering van het weer, of te weinig of te veel kleren aan, of wat dan ook!
Een verkoudheid wordt veroorzaakt door een besmetting van een ander die ziek is!
Indien je weerstand voldoende is , wordt je niet ziek.
Is je weerstand niet voldoende, kan je besmet worden.
Je lichaam reargeert hierop door ziek te worden.
Na 3 a 5 dagen is het over en heeft je lichaam weerstand opgebouwd tegen deze virus.
Echter deze virus zal spoedig muteren, d.w.z. hij gaat een klein beetje veranderen.
Bij een besmetting van deze veranderde virus, herkent het lichaam wel de oude vorm, maar niet de iets veranderde en wordt je opnieuw ziek.
Veel mensen en vooral ook kinderen worden wel 3 a5 keer per jaar ziek door een verkoudheids virus, soms maar slechts een dag, vaak een dag of drie.