Mijn zusje knakt veel botjes

Mijn zusje (13) Knakt tijdens het lopen of buiken enz.. veel botjes.. niet op zettelijk! Maar is het Schadelijk of niet? Hoord het bij de groei?

Toegevoegd na 51 minuten:
bukken* typfout

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het niet opzettelijk is is het vaak niet schadelijk. Toen ik in mijn groeispurt zat had ik het ook vaak bij mijn knieen dus ik denk dat het wel wat met de groei te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoort niet bij de groei en het geluid wat je hoort is het verplaatsen van lucht in een gewricht. Het is niet schadelijk voor je gewricht. Af en toe zo'n mobilisatie is zelfs goed voor je gewricht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet duidelijk wat die knak precies veroorzaakt. Er gaan veel verhalen over, maar wetenschappelijk is het nog steeds vaag.