Ik vind dat het er aan ligt hoe en waar je het doet. Ik heb wel eens een vrouw gezien die midden in een druk restaurant haar trui omhoog deed, haar borst uit haar bh haalde en vervolgens met blote borst haar kind uit de wandelwagen haalde. Op zo'n moment heb ik er wel moeite mee. Maar dat heeft meer met het gedrag van die vrouw te maken dan met het feit van borstvoeding zelf.

Zolang het op een normale (discrete) manier gaat heb ik er geen problemen mee als ik mensen borstvoeding zie geven in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (50)

Nee - 't is de natuurlijke natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,echt niet.Ik heb het altijd overal gegeven en kreeg alleen maar positieve reacties.Het is toch ook heel natuurlijk ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee is mooi te zien en een waardering voor het nieuwe leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij stoort het absoluut niet, maar...

Quote: "Als een vrouw in het openbaar borstvoeding geeft, wordt dat door zo’n 40% van de mensen niet normaal gevonden. Of de vrouw nu een bekende is of een onbekende maakt weinig uit. Degenen die de aanblik van een (on)bekende vrouw die borstvoeding geeft als ‘natuurlijk’ ervaren, vinden het vaker normaal en degenen die gêne of ongemak ervaren vinden het vaker niet normaal.

Vrouwen vinden het iets vaker normaal dan mannen wanneer een (on)bekende vrouw in het openbaar in hun bijzijn borstvoeding geeft. De groep in de leeftijd van 35 tot 55 jaar vindt het ook iets vaker normaal dan degenen die jonger zijn. Opleidingsniveau en hoogte van inkomen leiden niet tot verschillende uitkomsten."

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog niet, maar binnenkort wel...

zie link... Dat wordt dus ook al aanstootgevend als je er 5 jaar gevangenisstraf voor kan krijgen...

Het verandert snel heden ten dage...

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zal je zeggen dat het hier ook komt, en dat de doodstraf weer ingevoerd wordt en dat inhalen overal verboden wordt, tenzij het uitdrukkelijk aangegeven staat en natuurlijk wel op meerbaanswegen...

Dit staat ons binnenkort allemaal te wachten...

En dan natuurlijk Tasers, voor de grote criminelen, maar zie link: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid879964/agent-zet-meisje-10-onder-stroom.aspx

Dat komt ook hier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn hier volgens mij niet in Zambia. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die link gaat toch wel over iets anders, al raakt 't er wel aan 't onderwerp.
@mjn: ik zie in de vraag niet staan dat specifiek NL wordt bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: volgens mij is NL de default. Als iemand vraagt: Mogen winkels op zondag open? zeg je toch ook niet: Dat moeten de zambianen zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo is NL de default? Dat zie ik nergens in de regels staan. "Als iemand vraagt: Mogen winkels op zondag open? zeg je toch ook niet: Dat moeten de zambianen zelf beslissen."
Een ander antwoord zou wel kunnen: 'Hier een link naar een lijst van landen waar de winkels op zondag open mogen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mjn: eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mjn... het staat toch in een Nederlandse krant... En ik zeg je, daarom treft het ons ook, en dit zal spoedig hier ook zo zijn... Net als borstvoeding niet meer kan binnenkort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 gaat niet over borstvoeding met een blote tepel, het gaat hier over een bevalling op straat met de hele scheur in de openlucht, en het is ook nog eens in Afrika. Ik had je veeeeeeeeeel hoger ingeschat. Wie weet bij de volgende vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@smartass,, het ging over een bevalling met tragisch afloop vanwege een staking van artsen en een journalist die dat aan de kaak wilde stellen. Dus jouw woorden "met de hele scheur.." slaan nergens op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig betekent dat iets in een Nederlandse krant staat helemaal niet automatisch dat het ons ook treft (afgezien van erom geven wat in andere landen gebeurt), en al helemaal niet dat het hier spoedig ook zo zal zijn. Waar haal je dat bizarre idee vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als alles hier binnekort ook zo zal zijn omdat het ergens in Zambia gebeurt ga ik vlug naar de noordpool. Volgens mij zijn de westerse landen nog altijd de vooruitstrevende landen in veel zaken en zullen minder vooruitstrevende laden zich daar heel langzaam aan gaan aanpassen dus niets aan de hand en voeden in het openbaar zal je alleen maarm eer gaan zien ook in Zambia
Nee, aan als iemand daar wel aanstoot aan geeft gewoon negeren. Het is volkomen natuurlijk dus je hebt alle recht als je dat zou doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
Maar zou toch liever thuis doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je Johnny Depp Avatar met het obscene gebaar kan wel als aanstootgevend worden ervaren
Nee hoor, ik word er niet warm of koud van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet. Laat vrouwen zich er niks van aantrekken. Een baby heeft recht op de beste zorg.

Doet me denken aan amerikaanse puristen die bh's voor koeien propageren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die niet veel gewend zijn... Die snappen dat niet en vinden dat raar.
Gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind van niet, het is eerder vertederend om te zien.
Je gaat er toch niet zo pontificaal bij zitten met de borsten bloot.
Tegenwoordig zie ik ook wel eens dat ze dan even een leuke sjaal omdoen, voor wat meer privacy.
Als jij je er goed bij voelt, gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is zonder meer aantstootgevend.

Met name het feit dat mensen menen dat het een recht is, of zou moeten zijn dat overal de borst maar mag worden gegeven vind ik aanstootgevend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ik ben het helemaal met je eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nirak888, van bepaalde dieren vinden we het ook heel normaal dat ze geslachtsgemeenschap hebben waar andere dieren (en mensen) het kunnen zien, bijvoorbeeld in een weiland. Toch is dat behoudens uitzonderingen niet iets dat ook voor twee mensen geldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan me niet helemaal vinden in je antwoord, maar sowieso een plusje voor je reactie op nirak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, ik erger me ook aan van die vrouwen die vinden dat het overal maar moet kunnen. Dapper dat je dit gewoon durft te vermelden en van mij een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het niet overal gepast, maar aanstootgevend vind ik te ver gaan. Wel vind ik dat het een recht is en dat iedereen er vrij in moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk Cavia, geen probleem, dat mag je vinden.
Ik zou het niet doen, maar dat zegt misschien meer over mij dan over jou. Bovendien weet ik nog van die tijd dat babies meer baat hebben bij een rustige omgeving waarin ze gevoed worden, dus ik zou een rustig plekje opzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is alleen aanstootgevend als je daarmee andere bedoelingen zou hebben, dan je kind te voeden.
Toen ik klein was (lang geleden) was het de normaalste zaak van de wereld, waar ik vandaan kom, en nog steeds.
Daar zou men van opkijken, als je dat niet doe.
Maar ik denk niet, dat Nederland(ers) daar helemaal klaar voor zijn, anders had je de vraag niet eens hoeven stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onze maatschappij, waarin borsten meer een sexuele dan een voedende functie hebben hebben gekregen, zijn er inderdaad mensen die er aanstoot aan nemen wanneer een vrouw in het openbaar haar kind zit te voeden. En DAT vind ik persoonlijk een taboe dat het doorbreken meer dan waard is.

Maar zolang je het gewoon discreet doet (waarbij je echt niet een soort paskamer van kledingstukken om je heen hoeft te houden), doe je werkelijk niets maar dan ook niets schandaligs waar ook maar iemand over zou hoeven vallen. Je kunt er ook niet voor opgepakt worden, en zelfs in openbare gelegenheden zal je niet snel meer gevraagd worden om het niet te doen. Wat dat betreft is het vandaag de dag wel redelijk geaccepteerd. En waar dat niet zo is, gewoon een scene beginnen ! Daar lijk je me capabel genoeg voor, en je zult zeker bijval krijgen van omstanders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In België zaten we op een terasje met een borstvoedende moeder, en die werd toch echt verzocht om elders te gaan voeden (binnen hadden ze een discreet hoekje). In België is dit echt not-done. Nu woon ik op de grens, dus heb ik daar wat meer mee te maken. Misschien dat we daarom hier in Maastricht dit gewoon niet gepast vinden.
Ik zou ten alle tijden mijzelf terugtrekken op een rustige plaats. Het klopt dat het een natuurlijk fenomeen is maar er zijn ook andere natuurlijke fenomenen die we ook niet zo maar doen in het openbaar.Zo vind ik te pas en te onpas een luier verschonene ook niet kunnen in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.

We zijn zo beschaafd geworden dat het tonen van borsten in het openbaar als onwenselijk wordt beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet aanstootgevend, maar je dwingt sommige mensen hiermee in een lastige situatie. Sommige mensen willen het namelijk helemaal niet zien. Zeker niet bij iemand die ze niet kennen. Daarom is het beter om even een apart plekje op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+juist
't ligt er natuurlijk wel aan hoe je het doet. Als ik mijn kinderen in de draagdoek had liggen, hadden de meeste mensen niet eens in de gaten dat ik aan het voeden was. Je hoeft echt niet je hele hebben en houwen te laten zien en 't is natuurlijk niet zo dat je voedt om te provoceren, maar omdat je kind honger heeft. We zijn nu eenmaal zoogdieren. Je kunt best een rustig plekje opzoeken, maar ook in de trein kun je best je kindje voeden zonder dat anderen zich daar ongemakkelijk bij voelen of het zelfs maar in de gaten hebben. Toch ben ik het met sommige GV-ers eens dat er vrouwen zijn die een houding hebben van ... "jammer dan, dan kijk je maar niet", toch werkt het in onze maatschappij nog niet zo dat het helemaal ingeburgerd is en zeker als je met verschillende culturen/personen in een zelfde ruimte zit, vind ik dat je daar best rekening mee kunt houden. Ik vind wel dat mensen zich moeten realiseren dat als moeders er voor kiezen om borstvoeding te geven er ook de ruimte voor moet zijn. Het fijne aan bordtvoeding is dat je het altijd klaar voor gebruik bij je hebt. Je kind hoeft niet te wachten totdat er een magnetron in de buurt is, want het is immers al op temperatuur. Dat het soms discreter kan, daar ben ik het helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang andere mensen zich niet ongemakkelijk voelen omdat er ineens veel vlees te zien zou zijn is het prima. Mijn schoonzus presteerde het iedere keer weer om tijdens het tafelen de boel te ontbloten en m'n nichtje te voeden. Dat kan een stuk discreter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, niet aanstootgevend maar je hoeft dat ding niet overal tevoorschijn te halen, tis eten, voedsel en doe dat dan ook op een plek waar gegeten kan en mag worden.
Het is voor je kindje ook beter om in een rustige omgeving te drinken waarom zou je dat in de trein willen doen?
Afkolven vind ik wel aanstootgevend; bij de pabo enzo verkopen ze sexspeeltjes als deze aparaten, dus doe dat lekker achter een dichte deur.
Mannen die verlekkerd naar een voedende vrouw zitten te gluren vind ik vooralsnog veel aanstootgevender..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet echt, maar ik vind het niet normaal.
Doe het gewoon thuis. of laat anders overal je borsten zien. Doen koeien ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal zo te lezen de enige zijn die dat wel vind. Natuurlijk is het mooi dat je je kind met je eigen lichaam kunt voeden en dat dat op gezette tijd moet. Maar stel: ik heb een zalfje nodig die ik om de 2 uur op mijn je-weet-wel moet smeren. Dan doe je dat toch ook niet in het openbaar? Ik kan dan naar de wc gaan. Net als dat een borstgevende moeder haar voeding ergens anders kan geven dan in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je niet goed gelezen, ik vind het ook namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het ook niet doen. een + voor het zalfje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het dus ook niet normaal
Nee,het is jouw baby,jouw melk en de rest kan het heen en weer krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het belangrijkste is wat je eigen gevoel hierover zegt. Voel je je op je gemak als iedereen het ziet of voel je je hier juist heel ongemakkelijk bij? Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je het doet en hoeveel er te zien is. Doe je het in een vol restaurant, in de kerk, in de bus, in een rustig hoekje? Ik vind het persoonlijk niet aanstootgevend, een baby moet kunnen drinken en soms is er nu eenmaal geen gelegenheid om je voor anderen af te zonderen. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die niet weten waar ze moeten kijken als ze met blote borsten en een drinkende baby worden geconfronteerd. Eventueel kun je het altijd even vragen aan de anderen of ze er een probleem mee hebben, maar van de andere kant vind ik ook dat het je eigen keuze is en dat mensen moeten accepteren dat borstvoeding geven een heel normaal onderdeel is van de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is juist goed. Daarom geven vrouwen ook vaak borstvoeding, omdat het altijd kant en klaar is voor gebruik en je hebt het altijd bij je. Idealer kan gewoon niet. Gewoon lekker ergens op een terras borstvoeding geven, moet eigenlijk heel normaal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanstootgevend, nee. Ik vind daarentegen wel dat een vrouw best een ruimte op kan zoeken waar ze in alle privacy haar kind borstvoeding kan geven. Dus als het ergens anders kan, graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het alleen in het openbaar als het echt niet anders kan. Als dit echt niet anders kan doe het dan discreet, zonder je af door je om te draaien of ga in een hoekje zitten of, als dit mogelijk is, in een ander vertrek. Dit geeft rust bij je kind omdat het niet door allerlei onbekende indrukken afgeleid wordt. Ook voorkom je hiermee dat je mensen ongewenst ergens mee confronteerd. Helaas zijn er nog steeds mensen die het wel aanstootgevend vinden. De belangrijkste reden vind ik echter dat het rust geeft voor moeder en kind. Ik mag er graag naar kijken want ik vind het een mooi gezicht. Het valt me echter op dat veel voedende moeders het niet prettig vinden als je er naar kijkt terwijl ik ook een vrouw ben die ook borstvoeding heeft gegeven. In dat geval moeten ze het zeker niet in het openbaar doen, vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is borstvoeding geven in het openbaar aanstootgevend?...Ik moet er even goed over nadenken wat er bedoelt wordt met aanstootgevend?...Brrrr....ik wil daar niet over nadenken haha...
Mijn mening (en ik vind dit echt heel persoonlijk) is dat ik het erg vertederend vind om te zien, maar ja ik ben moeder...Maar ga mij niet in het bijzijn een baby voeden waarvan de borst "eruit" hangt (sorry)...doe dat lekker thuis!! Hou het mooi en integer, want dat is het n.l....niemand hoeft er dan last van te hebben! Maar ja....nogmaals, het is best persoonlijk, dus ook de meningen lopen erg uiteen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je het keurig en zo discreet mogelijk doet vind ik het absoluut geen probleem.
Juist erg mooi dat het kan.
Degene die er iets verkeerd van denken, dat zegt dan iets over die mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me met een sjaal of zo een beetje bedekken. Het is toch een stukje intimiteit die je niet met iederen wil delen, lijkt me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind van niet. Maar de moeder kan wel een zodanige houding aannemen dat de eventuele preutse medemensen er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neeee dat is echt onzin ,dat heeft te maken hoe andere daar een oordeel over hebben ,het zegt iets over de bekrompenheid van die gene die dat aanstootgevend vindt.Nee hoor je geniet als moeder van de vrijheid en je activiteit van dat moment, terwijl jij je baby voedt.Want dat gaat net zo goed door.Daarna gaat de baby weer lekker slapen en kan mama weer genieten van het gene waar ze op dat moment is.Dat is ook heel erg belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aanstootgevendheid hangt een beetje af van de openbare plek en de leeftijd van de gene die de borstvoeding krijgt.
Een supermarkt op zaterdag ochtend en iemand van boven de 30 lijkt me toch wel aanstootgevend om eerlijk te zijn. Alhoewel, de eerste keer dat je het ziet, ik denk bij de tweede keer dat je denkt..oh, heb je er weer één !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bailey;

Zolang het gaat om een moeder met haar kind en zij daar geen opzichtige vertoning van maakt vind ik er niets aanstootgevends aan. Een heel gewoon en mooi natuurlijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vindt het niet aanstootgevend.maar er zullen altijd mensen zijn die het niet accepteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt af of er een volwassen man uit drinkt of een babytje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een hond, dan sta je ook raar te kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monique, check mijn antwoord dan :P
Nee, ik denk dat anderen, vooral kinderen die het zien er juist van kunnen leren. Dat borsten niet altijd met seks en zo te maken hebben en dat borstvoeding geven de normaalste zaak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb drie kinderen, de jongste is nu 10 maanden. Alledrie hebben ze van mij lang borstvoeding gekregen, de jongste nu nog steeds. Ik voed overal en altijd, op het terras, zwembad, in de dierentuin, restaurant, of in een feestzaal. Als mijn kind voeding nodig heeft, of getroost moet worden, dan geef ik de borst.
t Kan me echt niet schelen. Tuurlijk zie ik mensen wel kijken, en dat begrijp ik best. Je ziet tenslotte niet iedere dag een vrouw met het shirt omhoog ergens zitten.
Ik zou zelf ook even kijken, als ik iemand zou zien die aan t voeden was, gewoon omdat t opvalt.
Maar dit is voor mij nooit reden geweest om niet in het openbaar te voeden. En nee, ik vind het absoluut niet aanstootgevend, het is puur natuur, het allerbeste wat je je kind kan geven.
Het grote voordeel van borstvoeding is juist dat je het altijd bij je hebt, dat het altijd op temperatuur is, en dat zo gegeven kan worden, juist daarom is voeden in t openbaar gewoon iets wat moet kunnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, maar tijdens het eten ofzo even liever niet een meter van me vandaan.. Geld ook voor rokers, bellers en dat soort mensen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel aanstootgevend.
Natuurlijk heb ik wel alle begrip voor vrouwen die borstvoeding moeten geven of moeten kolven.
Maar waarom moet dat dan in het openbaar?

Tenzij het idd echt niet anders mogelijk is, als er geen ruimte in de buurt is waar je in alle rust borstvoeding kan geven. Maar dan vind ik wel dat je een zo rustig mogelijke plek moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.

Maar ook hier geldt wel dat je het niet moet overdrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
Juist vertederend!!!!!!
er is niks mooiers om te zien hoe de band is tussen moeder en baby die heerlijk ligt te drinken waar hij of zij weer groot en sterk van word!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het anders stelt: Vind je borstvoeding geven in het openbaar aanstootgevend? Zoals in de reacties te lezen is, zijn de meningen verdeeld. De één vindt van wel, de ander van niet.

Persoonlijk vind ik dat als je ervoor kiest om je kind minstens 6 maanden alleen borstvoeding te geven, je er bijna niet onderuit komt om dit ook af en toe in het openbaar te doen. Waarbij overigens geen borst zichtbaar hoeft te zijn als je je erop kleedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het absoluut niet aanstootgevend en vind het ook niet vervelend om naar te kijken. Ik vind het net als velen met mij iets heel natuurlijks. Daarvoor zitten die 2 dingen aan een vrouwenlijf. Ik heb zelf 3 kids en voedde ze ook in principe overal. En ja ik heb weleens negatieve reacties gekregen en of dat ik dat niet even ergens ander kon doen. Ik heb die persoon ook aangekeken en gezegd als ik vind dat u onsmakelijk eet vraag ik u ook niet om ergens anders te gaan zitten dus bemoeit u zich alstublieft niet met de borstvoeding van mijn kind wat uitermate natuurlijk is en u ziet verders niets u ziet niet eens een stukje borst. De persoon in kwestie droop af en heeft met de rug naar me toe gezeten. Toen ik weg liep heb ik gezegd dat het zo toch ook kon dat als hij er aanstoot aan nam zich er ook weg van kon draaien en vervolgens ben ik weggelopen met opgeheven hoofd.
Dat er nog altijd een soort taboe heerst op borstvoeding in het openbaar blijf ik vreemd vinden, er liggen zat vrouwen op een mooie zomerdag topless in de zon. En dan is borstvoeding aanstootgevend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, maar probeer toch een beetje apart te gaan zitten want er zijn mensen die er wél moeite mee hebben en als je op een rustiger plekje zit is het voor je kindje ook prettiger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er totaal geen moeite mee en vind dat iedereen dit zelf moet weten.
Wel denk ik dat het voor moeder en kind rustiger is om dit op een afgeschermde plaats te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt van persoon tot persoon.
Ook al ben ik een vrouw met kids, ik heb het nooit in het openbaar gegeven.
Waarschijnlijk zegt er niemand wat van, maar ga er niet van uit dat iedereen het maar gewoon vind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met " aanstootgevend " heb je de vraag heel scherp gesteld, want dat is ook het knelpunt. Niemand die er belededigd of onpasselijk van wordt, want het is gewoon hartstikke normaal en zij zijn vroeg ook zo grootgebracht. Sommige mensen worden er gewoon een beetje ongemakkelijk door.
Het is hetzelfde soort taboe als masturberen, het is hartstikke natuurlijk, 90% van de mensen doet het en de andere 10% liegt, maar wanneer je het er in het openbaar over hebt (laat staan het fysieke gedeelte) worden mensen er opeens ontzettend ongemakkelijk van.

Maar om terug te komen op je vraag want ik dwaal af:P
Het is alleen aanstootgevend voor preutse mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee! doen! tis zo goed voor jou en de baby.