Ik werd laatst wakker met erge steken in mijn hart, bij inademen werd het erger, het duurde ongeveer 15 minuten, wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (2)

Steken in de hartstreek die erger worden bij inademen, hebben vrij zeker niets met je hart te maken. Dat je na sporten steken in je hart krijgt zoals boven gesteld is onzin.
Je moet de oorzaak van de pijn zoeken in de gewrichtjes waarmee je ribben aan het borstbeen vastzitten. Als je "raar" hebt gelegen of bijvoorbeeld in buikig op je eigen hand hebt gelegen, dan kan dat pijn doen bij het wakker worden. Die ribben bewegen namelijk bij het ademen en als ze een tijdje een beetje moeilijk konden bewegen vanwege de houding waarin je sliep, dan kunnen ze en stekende pijn geven die langzaam wegtrekt. Als de klachten niet terugkomen en als je je fit voelt en bij inspanning geen pijn op de borst hebt, is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Minder waarschijnlijk (omdat het sterk door je ademhaling wordt beïnvloed), is dat het je maag is. Maagpijn en pijn in je hart kunnen vrij makkelijk verward worden en als die maagpijn wordt veroorzaakt door gasvorming kan die ook reageren op je ademhaling. Maar ook dan geldt dat als er bij inspanning geen rare dingen gevoeld worden er waarschijnlijk niets aan de hand is.
90% kans op tussenribspier idd
rechterop zitten achter pc/op bank/schoolstoel etc