Hoe krijg je rust in je lijf? Zie uitleg.

Spanning in mijn lijf uit zich doordat ik erg onrustig ben. Ik ben altijd in beweging en kan heel moeilijk stil zitten. Ik praat ook veel. In mijn hoofd is het ook nooit rustig.
Zijn er manieren om rustig te worden? (niet voor korte tijd, maar voor lange tijd) Zijn er medicijnen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je adhd? En zou je even langs de huisarts moeten gaan.

Het beste antwoord

Om je meer ontspannen te voelen is het ook goed om je eerst eens goed in te spannen. Joggen, zwemmen of gewoon een flink stuk lopen in het bos. Je lichaam maakt dan endorfine aan. Wikipedia: "Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters. De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine. " Tijdens deze aktiviteit is het goed om je hoofd even helemaal leeg te maken. Concentreer je op de beweging en op wat je ziet, hoort, ruikt en voelt. Je bent alleen bezig met het hier en nu.

Valeriaan tabletten van het kruidvat zou je ook kunnen gebruiken. Dit is heel mild en natuurlijk. Daardoor merkt alleen niet iedereen resultaat. Bij mij werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt Yoga proberen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt te helpen.
Ik heb het bewegings-deel niet zo erg, maar het veel praten en in je hebben nooit rust hebben herken ik heel erg. Zelf kun je hier nooit helemaal rust in creëren, maar het helpt mij soms om gewoon een film te gaan kijken en op te gaan in het verhaal.
Ik weet niet of je christelijk bent, maar je kunt gewoon bidden om meer rust, vooral in je gedachten. Ik heb zelf wel ervaren dat dat erg helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou iets homeopatisch kunnen kopen bij de drogist.
Daar wordt je niet verslaafd aan.
Ook zou je een klassiek homeopaat kunnen consulteren van te voren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Denk eens aan valeriaan tinctuur.
12 jaar geleden
Medicijnen krijg je alleen maar korst omdat je eraan verslaafd geraken kunt. Probeer ontspanningsoefeningen te leren. Die krijg je o.a. bij yoga lessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier voor zou ik naar de huisarts gaan, deze kan je naar een psychiater kan door verwijzen.
deze kan je medicijnen geven als hij dat nodig acht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mindfulness. Mediteren, Er zijn medicijnen, maardie krijg je alleen via GGZ en/of huisarts. Zelf krijg ik rust door sport en door met mijn huisdieren te spelen. Goede muziek wil ook wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat PietPiraat zei over het bidden zal goed helpen, in het geval je christelijk bent. Een ander ding wat heel belangrijk is, is je ademhaling. Probeer er een aantal keer per dag bij stil te staan en adem een tijd diep in en uit.
Nog iets wat schijnt te helpen is gewoon een paar minuten helemaal niks te doen. Ga op een rustige plek zitten/liggen, sluit je ogen en zeg tegen jezelf dat je even helemaal niks hoeft. Probeer alle spieren in je lichaam te ontspannen en let hier ook weer goed op je ademhaling. Dit een paar minuten op zal al moeten helpen. Je zou bijvoorbeeld met 2 minuten per dag kunnen beginnen en als het bevalt naar 5 gaan, daarna 10 enz. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat door dit elke dag te doen mensen gelukkiger worden. Enneh, ook nog even leuk om te weten, Oprah Winfrey doet het ook!!

Nou succes en hoop dat het een beetje helpt. Ik heb zelf ook vaak onrust in mijn hoofd en dan willen deze "oefeningen" wel eens helpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou trouwens geen medicijnen gaan slikken. De dingen die jij aangeeft duiden er gewoon op dat jij een levenslustig persoon bent en geen psychische stoornis hebt. Als je eenmaal met medicijnen begint moet je er ook mee door blijven gaan, en dat kan soms best lastig zijn. Je moet er steeds aan denken ze in te nemen en nieuwe op te halen bij de apotheek. Het is überhaupt beter voor je lichaam niet dat soort medicijnen te slikken als het niet echt nodig is.