Hoe/Waar kan ik mijn vagina herstellen?

Ik ben een 38 jarige vrouw en heb 2 kinderen. 15 jaar geleden heb ik mijn eerste kind gekregen.bij mijn eerste bevalling had de dokter mijn onder geknipt. Maar toen had niet goed genaaid. Nu heb ik hele grote opening van vagina. Sinds dien kan ik bijna niet meer genieten van mijn seksueel leven. Mijn man had weinig zin meer in ons samen leven. Want hij vindt er weinig gevoel bij het seksuele leven. Ik had ook vaak gedacht om zelf moord plegen. Nu heb ik gehoord dat vagina kan ook bij ziekenhuis herstellen. Maar ik weet niet waar en hoe dat precie. Kan iemands misschien mijn leven redden?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat vervelend voor je! idd kun je het katen opereren , word vaak gedaan .wat je ook nog kan proberen is met bepaalde oefeningen . ik denk dat he huisarts je hierbij ook kan helpen.sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.gezondvgz.nl/%7B471166b1-9a8d-4ca8-9543-3e3a8c4e38f9%7D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik loop al een uur met een reactie waarvan ik twijfel ik of ik deze zal geven of niet, maar ik doe het toch. Jouw man zegt dat hij weinig gevoel heeft omdat jíj te wijd zou zijn? Is hij misschien ook een beetje klein geschapen?
Want het hechten na een ruptuur gebeurt secuur, het kan misschien een paar millimeter schelen, al lijkt zelfs dat me wat veel. Maar goed, al is het een paar millimeter meer, is er wel iets dat de ruimte kan vullen? Kortweg: je zoekt de oorzaak (alleen) bij jezelf, maar is dat wel eerlijk?

Het beste antwoord

Je leven redden vind ik een beetje bout gesteld; tenslotte zul je er niet aan overlijden. Maar ik kan me je wanhoop wel goed voorstellen. Dat je vagina na een natuurlijke bevalling beduidend ruimer wordt en blijft dan voorheen is normaal, maar wat jij hier beschrijft lijkt alsof het perineum is ingescheurd of iets anders dat beslist niet de bedoeling was, en dat kan zeer beslist heel serieuze lichamelijk én psychische klachten opleveren.

Schaam je niet, ga er mee naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede plastisch chirurg. Want er is zeker een heleboel aan te doen, ook als het al enkele jaren geleden is. Dit is echt een (niet eens zo heel erg zeldzame) klacht waar veel vrouwen veel en veel te lang mee rondlopen uit gene of onwetendheid, en dat is inderdaad doodzonde van je leven.

Wat ik wel jammer vind is de sfeer die uit je stukje spreekt dat het voornamelijk je MAN is die er moeite mee lijkt te hebben ; het is natuurlijk wel een enorme operatie en zeker niet risicoloos, dus als het alléén maar zou gaan om een strakke vagina, is het wellicht een goed idee eerst eens bij een sexuoloog langs te gaan om te zien of er met gesprekken en technieken nog verbetering te halen is voor je het mes er in laat zetten. Maar als je er ZELF onder lijdt en (lichamelijke en psychische) klachten hebt, vermoed ik dat het uiteindelijk wel een goed idee is er iets aan te laten doen.

Maar het allerbelangrijkste is en blijft : schaam je niet, ga er mee naar de dokter. Die heeft wel gekkere dingen gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi verwoord +1

Andere antwoorden (5)

Je huisarts kan je doorverwijzen naar een plastisch chirurg. Deze ingreep komt vaker voor dan je denkt. Veel vrouwen hebben hier last van. Zeker niet iets om zelfmoord voor te plegen. Naar je dokter toe dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zou echt gauw een afspraak maken bij huisarts.
zonden van je tijd om zo lang hier mee rond te lopen..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar je huisarts gaat dan verwijst hij je door naar een gynaecoloog voor onderzoek of eventueel rechtstreeks naar een plastisch chirurg ( maar vermoedelijk eerst naar dat eerste )

Als er niets met je aan de hand fysiek is ( als dat uit onderzoek blijkt...want normaal gesproken zal een vagina weer zjin normale vorm aannemen na een bevalling ) kan je ook overwegen om samen met je man een bezoek te brengen aan een seksuoloog.

overigens...dit is zeker niet iets om zelfmoord over te plegen ( je hebt 2 kinderen die je niet kunnen missen! ) ..en al helemaal geen reden voor je man om jou te verlaten. Stel hij zou problemen met zijn apparaat krijgen ( niet ondenkbaar dat dat een keer gaat gebeuren ) dan zou je hem toch ook niet verlaten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Ik zal er heel goed nadenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man had geen woordjes gezegd dat hij wil scheiding met me. Maar in wel veel minder zin in ons seksuele leven. Nu hebben we niet eens een keer per maand terwijl ik eigelijk elke dag behoefte heb. Omdat ik seksuele leven zo actief is, als niet eens een keer per maand krijgt, daarom had ik iedere keer heel veel vloeien, dat ik zoveel vloei had en door de bevalling de vagina weer veel gescheurd en wijd geworden was, kan het tijdens seksuele heel makkelijk uit gleden, soms werd mijn man helemaal zacht, omdat hij weinig gevoel had. Dan hielden we zo maar op. Ik voel mijn wereld zo koud en donker, ik kan niemand bespreken. Daarom soms als de kinderen stout geweest zijn, ik haat wel eens hun. Ik denk dat kinderen had mijn seksuele leven vernield. Als kinderen niet lief is wil ik soms mij eigen leven te beiendigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi hongfen, ga naar de huisarts en vertel ook dat je leven zo zwart is geworden! Het klink alsof je een flinke depressie heb, en je heb hulp nodig. Zeker als je je kinderen haat ervoor ( wat niet raar is, als je zo depressief bent! maar waar je wel hulp voor nodig heb ! ) Dus ga naar je huisarts en vertel alles, ook dat je er zo verdrietig van bent dat je zelfmoord overweegt!!
Ik wens je het allerbeste toe en achter de wolken schijnt de zon hoor! Ook voor dit probleem is een oplossing, echt waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarbij, het zou ook nog eens best kunnen dat niet jij maar je man een probleem heb. Als hij zo rond de 40 is kan het best wel zijn dat hij last heeft van erectiestoornissen wat verder niets met jou te maken heeft. Misschien schaamt hij zich daar wel weer ontzettend voor en durft hij het niet met jou te bespreken. Misschien voelt hij zich ook wel enorm tekortkomen dat hij slap werd toen hij in jou was. Praat met elkaar hongfen, en als je dat niet durft schrijf hem dan een brief, dat zal opluchten!!
Nou nou, wat een heftig verhaal,er zijn eigenlijk 2 dingen
waar je mee zit, je vagina is te ruim,en je man accepteer
dat niet.
Je moet het vind ik los zien van elkaar,dat de verhouding
met je man minder is, heeft volgens mij niks met je te
wijde vagina te maken,als alles goed is tussen jullie
heeft een wijde vagina geen invloed op je relatie
Lijkt mij ook sterk als je hier iets aan laat doen,
wat makkelijk kan bij een plastisch chirurg,dat je
relatie daar beter van wordt.
Ik zou mij in iedergeval niet voor mijn man laten
opereren, denk niet dat jij daar je relatie mee red.
Dus wil je er persee iets aan laten doen moet dat
alleen maar voor je zelf zijn.
Veel wijsheid
12 jaar geleden
ik had ook last van
pijn bij sex en toen is in ziekenhuis weer goed gemaakt
gewoon ff naar dokter
zelfmoord is onzin niet doen
je heb ook kinderen denk dan maar aan