jeukt het als je je schaamhaar weg hebt gedaan met veet?

Ik wil graag mijn schaamhaar weg doen met veet.
Als het terug groeid jeukt het dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Ja. Het maakt niet uit hoe je het weghaalt, als het terug-groeit jeukt het altijd.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jc54 heeft helemaal gelijk. Of je Veet gebruikt of scheert, bij het terug
groeien gaat het jeuken. En daar krabben in het openbaar wil ik niet, dus scheer ik me niet meer.
Het ligt eraan hoe je het erna verzorgt. Ik smeer de middag van tevoren alvast bodylotion. 'S avonds smeer ik met veet, spoel ik met lauw water af en dep ik droog. Daarna smeer ik weer met bodylotion.
Ik heb dan geen jeuk.

de bodylotion die ik dan gebruik is voor de gevoelige huid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier is het beste antwoord, ook het juiste antwoord:
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/mode-accessoires/paar-dagen-jeuk-scheren-bikinilijn.67184
Zowel bij scheren als ontharen met ontharingscreme, haal je de top van het haar af, waardoor er een stompe punt overblijft, deze gaat groeien en doordat zo'n stompe punt bij iets beweging de huid raakt, gaat de huid irriteren, wat ook jeuk veroorzaakt. Er zijn methodes om te ontharen zonder de jeuk erna, harsen en epileren. Dit is wel gevoelig, voor sommige mensen zelfs pijnlijk, maar dat kun je verminderen door de huid vooraf te koelen met bijvoorbeeld een coldpack. Bij harsen en epileren komt er geen stompe punt terug, maar een haar met een zachte punt. De jeuk wordt dus niet veroorzaakt door het groeien van de haren, maar door de aanraking van de huid van de stompe punten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, vandaar ook dikwijls het foutief uitgroeien of soms zelfs heringroeien van haar op sommige plaatsen, wat dan zelfs tot ontsteking kan leiden. Omgekeerd moet wel vermeld worden dat als je dit veelvuldig doet, je lichaam daar ook iets meer aan went. Mannen die zich dagelijks scheren, zouden anders heel de dag lopen te krabben aan hun kin of we zouden overal mannen en vrouwen zien rondlopen met 'ongemanierde' gedragingen... ;-)>
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling, het klopt inderdaad dat als je je vaker scheert, je er meestal ook minder last van krijgt.