wat kan ik doen tegen kriebelhoest?

Ik ben de hele dag door aan het hoesten. Ik heb nauwelijks nog een stem en mijn neus zit verstopt. Telkens al ik hoest word ik misselijk en voelt het een beetje of ik moet overgeven. Wat kan ik doen tegen die vreselijke hoest?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Hoi, wat vervelend hè om ziek te zijn! De beste oplossingen: Stemproblemen: niet praten niet roken niet in ruimte zitten waar gerookt wordt, zoveel mogelijk in frisse lucht gaan zitten,in bos of weiland of aan zee, naar sauna. verkoudheid: max 10 paracetamol liefst met coffeine, ibuprofen maximaal 8 x 400 mg per dag, 3 tramadol. veel water drinken, veel fruit en groente eten. Veel drinken, geen alcohol. Rust : Eventueel een oxazepam of alprozalam of temazepam om tot rust te kunnen komen overdag of snachts zo nodig. Kriebelhoest: stomen , een schaal of pan kokend heet water met kamille of eucalyptus of methol erin , hoofd erboven en een grotehanddoek over je hoofd om het stoom alleen in je luchtwegen te krijgen. Verder helpt codeïne het beste, te verkrijgen op recept bij de huisarts.misselijkheid: melk producten nemen, vla helpt goed, yoghurt ook Verder eventueel zo nodig rennies, of omeprazol, king pepermuntjes, kalk, magnesium. Snachts je hoofdeinde iets verhogen door iets onder je matras te leggen bv een kussen of een kledingstuk. Bij hoesten spuug uitspugen in n bakje of zakje. Neus veel snuiten, neus goed houden door beetje nivea op te smeren. Verder raad ik menthol zalf aan om op de borst en rug te smeren overdag en snachts. Bv ... Verder gorgelen mond spoelen 10 x per dag met zout water. Ook zout water in je neus opsnuiven helpt. Verder veel rusten veel slapen. Lekker veel en lang douchen. Bij ernstige klachten naar de huisarts gaan voor antibiotica. Vooral uitkijken met besmetting want het is zeer besmettelijk! Hoesten : hand voor je mond zakdoek in je hand, veel snuiten, schone zakdoekjEs' gebruiken. Nooit bestek en kopjes van anderen gebruiken of uit jouw kopje laten drinken of van jouw bestek laten eten. Veel handen wassen met zeep. Bij oorpijn wat lauwe olie in je oor laten lopen en gaan liggen. WaterbakjEs' aan de kachels en cv radiatoren hangen. Stress vermijden. Dus ga lekker op de bank liggen en doe oordoppen in en lees boeken, puzzel, doe spelletjes, pak je laptop en ontspan. Met mijn tips ben je zo weer beter! Beterschap!!! Mvg gerda Kensen te Siegerswoude.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

even naar de drogist om hoestdrank te halen
Of dropjes eten, of een lepeltje honing af en toenemen, dat schijnt ook te helpen
anneliez
9 jaar geleden
Noscapine is het beste middel tegen kriebelhoest. Je kunt het als drank maar ook als tabletjes kopen bij apotheek of drogist. Uiteraard kan je ook zuigen op een dropje. of een ander snoepje. Bij een rauwe keel helpt af en toe een lepeltje honing of thijmstroop. Het verzachtende zit hem in de suiker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je gaat slapen, je voetzolen insmeren met vicks. Sokken aan en slapen maar. De hoest prikkel wordt dan onderdrukt en daardoor slaap je beter en herstel je sneller. ( dit niet overdag proberen.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij werkt dit trucje altijd:
1. Een grote bak met kokend water
2. Ga erboven hangen met je hoofd
3. Doe een theedoek over je hoofd heen zodat er niet meer zoveel damp naar buiten komt
4. Wacht tot dat het snot uit je neus loopt
Hier een plaatje van hoe het eruit zou moeten zien:
http://www.vrouwen.nl/files/0/0/3/1/00316072.jpg
Oh ja, en je moet wel wat zakdoekjes bij de hand hebben, want het loopt er zo uit ;)
Tegen de hoest kan je een hoestdrankje halen, pak sowieso een paracetamol als je heel erg ziek bent.
Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaren geleden precies hetzelfde gehad. Ik werd er gek van, vooral met slapen gaan.De huisarts adviseerde mij toen paracetamol met codeïne en het hielp, ik was er na 1 pilletje meteen van af.
Paracetamol met codeïne is alleen via je huisarts te verkrijgen.