Wat zijn de ervaringen met het StreepjeSlank dieet van het weekblad Margriet?

Mijn vriendin en ik willen weer eens proberen wat extra's kilo's kwijt te raken.
Mijn vriendin heeft goed ervaringen met Streepje Slank van Margriet, hebben anderen hier daar ervaringen mee en hoe werkt het precies.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op www. dietenlijst.nl staat dat het structurele manier van gewichtsbeheersing is, geen crashdieet, maar een gezonden en gevarieerde manier van afvallen die voor onbeperkte tijd kan worden gevolgd. Het leuke van dat streep-je-slank vond ik het dat je een boekje had waarin je af kon strepen wat je at en ook wat je beweegt. Zo'n boekje had je altijd bij je en dat maakte je wel bewust van wat je in je mond stopje. Recent nog gevraagd, maar het schijnt dat die boekjes niet meer te koop zijn. Wel is er de website, daar vind je hoe het werkt. Zie link. Maar dergelijke websites zijn er wel meer. zoals www.valtaf.nl. Ook daar maak je een profiel aan, er is een forum, je vult je gewicht regelmatig in, de kunt vragen stellen etc. Kan heel stimulerend werken om ervaringen uit te wisselen.

Bronnen:
http://www.streep-je-slank.nl/

zie link voor een forum!

Bronnen:
http://www.voedingsforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=157

Eigenlijk is het geen antwoord op je vraag, maar een advies van mijn kant als je toch wil gaan lijnen; Kies niet voor een dieet. Dit is vaak een eetpatroon die niet of nauwelijks bij jouw als persoon past. Als je dan toch wil lijnen, kies ook niet voor voedingssupplementen, maar vraag bij je huisarts een verwijzing voor een diëtist(e) of gewichtsconsulent aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland. Zij maken een dieet voor jouw als persoon en kijken naar waar het nu mis gaat en verbetering in kan komen. En daarnaast kijkt een gewichtsconsulent of diëtist ook verder dan alleen je eetpatroon, namelijk ook je beweegpatroon en sommige diëtisten en gewichtsconsulent ook nog verder naar vetpercentage en spierpercentage. Een programma zoals de Margriet dit aanbiedt, kan het niet. Slechts mijn advies. Toegevoegd na 2 minuten: Daarnaast heeft een diëtist of gewichtsconsulent kijk op voedingsstoffen, naast energiewaarde alleen waar de meeste mensen alleen maar op letten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100