Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

spanning in kuit waar komt het vandaan?

mijn kuiten zijn steeds gespannen voeld ook harder met een soort spierpijn ,de masseur zei dat dit is bij mensen die erg hard trainen, maar dat slaat niet op mij, hoe kom ik ervan af het is nu al maandenlang?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je niet genoeg magnesium binnenkrijgt, dit kan spierkrampen of spanning in de spieren geven.
Je kunt eens kijken of een bad nemen met magnesium zout helpt (epsom zout, bij o.a. de Tuinen te koop: http://www.detuinen.nl/bitterzout.html/ )
Niet innemen zoals op de verpakking staat, dan werkt het sterk laxerend, maar los het op in je badwater. In een voetenbad kan ook al helpen als je geen bad hebt.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Zijn je kuiten ook warm, doen ze pijn en heb je last met lopen?

Ik heb hier ook last van gehad, dacht dat ik last van een zweepslag had. Na een week had ik toch maar de dokter gebeld en moest direct door naar het ziekenhuis. Het bleek dat ik trombose had. Met andere woorden bloedpropjes. Kan ontstaan door bijvoorbeeld roken of weinig beweging.

Het lijkt me dus verstandig om even naar de dokter te gaan om het na te laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding