Hoe kom ik van mijn Fissura ani af?

Ik heb nu ruim 2 jaar last van kloofjes in mijn anus. Heeft iemand een tip hoe ik er vanaf kan komen.
ps zalfjes zoals lidocaïne en isosorbidedinitraat helpen niet voor de verdwijning ervan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

als niets helpt, en je ontlasting is zacht (genoeg vezels eten en veel water drinken) dan kan het zijn dat een operatie helpen.
Informeer er naar bij de huisarts.
Er zijn twee verschillende ingrepen die allebei als doel hebben om voor minder spanning te zorgen op de sluitspier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin heeft hier veel last van gehad. Nu heeft ze er geen last meer van.
Ze gebruikte eerst ook de zalfjes die je op noemt. Ze verzachten wel, maar ze zorgden er niet voor dat de kloofjes weg gingen.
Altijd voordat ze ontlasting moest krijgen kreeg ze erge jeuk en pijn klachten rond de anus. Haar ontlasting was altijd heel brij-ig en wat grijs van kleur. (bij huisarts bleek geen leveraandoening, want dat kan als je ontlasting anders van kleur is dan normaal)

Nu weet ik natuurlijk niet of jij ook veel sapdranken drinkt zonder suiker erin. Maar zij dronk deze ontzettend veel. Ook dronk ze veel koffie.
Nu ze deze dranken niet meer drinkt (het gaat dan om vruchtensappen met zoetstoffen of andere dranken met zoetstoffen), is haar ontlasting patroon veel beter EN ze heeft weer vaste ontlasting. Daarbij verdween ook haar kloofjes.
Mijn vriendin at altijd al de bekende 2 ons groente en 2 stuks fruit. Dus aan vezels en vocht geen gebrek!

Ik weet niet of dit te verklaren valt. Maar veel mensen zeggen altijd dat het gebruik van zoetstoffen helemaal niet goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een uniek antwoord. Ik drink ook wel eens dranken met zoetstoffen. ik ga eens opletten
Wat een rotprobleem, he? Persoonlijk heb ik gelukkig geen ervaring maar wel in de nabije omgeving.

Ik vond onderstaande website met veel informatie en verschillende ervarings-verhalen.
Zo schijn je botox-injecties te kunnen krijgen, of een kleine medische ingreep, maar zijn er ook mensen die baat hebben bij oefeningen om de doorbloeding en dus de genezing te bevorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt. dit had ik ook al gelezen op internet. maar toch bedankt.
Op tepelkloven help uierzal heel goed en dan genezen de kloven ook weer heel snel. Dus dat zou ik gewoon op dit soort kloven ook smeren. (ik heb het eens op een kloof in mijn voet gesmeerd, hielp ook)

en , hoe raar het ook klinkt het is een vergelijkbare omgeving, altijd bedekt met kleding en vaak vochtig, al is het ander vocht)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat heb ik meer gehoord. uierzalf. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het is het proberen waard. bedankt
het helpt om te ontspannen tijdens je ontlasten. Het klinkt raar maar wanneer je meer ontspannen bent komt er minder spanning op de anus en scheurt die minder snel. Verder helpt vet houden, sudocreme uierzalf. Maar ontspannen helpt het beste. Maar dan moet je wel goede ontlasting hebben natuurlijk.