Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat als je een uur gaat wandelen je vingers dikker zijn geworden ?

Als ik een ring omdoe dan gaat dit soepel,wanneer ik een uur gewandeld heb zijn mijn vingers aanmerkelijk dikker en krijg ik de ring niet meer af. Oorzaak ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Veel wandelaars krijgen na een tijdje lopen dikke en stijve vingers, maar zelden is dat lastig en het is zeker niet gevaarlijk. De oorzaak is niet helemaal duidelijk. Een gangbare theorie is dat wandelen de hartslag en dus de bloedcirculatie versnelt. Door de opeenhoping van het bloed worden de vingers dikker.
Wie er wel last van heeft, kan twee stokjes meenemen die je met de hand precies kunt omvatten. Hou ze vast tijdens het wandelen en knijp er af en toe in. Vrouwelijke wandelaars vinden het soms prettig hun ringen af te doen tijdens het wandelen. (Dat kunnen mannen natuurlijk ook doen, als dat prettiger aanvoelt!).
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor;))
Waarom veel wandelaars dikke vingers krijgen, is niet duidelijk. Mogelijk heeft het iets te maken met een versnelde hartslag en bloedcirculatie. Een goede oplossing is om tijdens het lopen een stokje in de handen te houden en hier regelmatig in te knijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je loopt waarschijnlijk met je handen omlaag en daar krijg je dikke vingers van,het zal wel te maken hebben met de bloedsomloop.Je kunt hier wel iets aan doen door b.v. met je vingers te bewegen of je handen tussendoor wat hoger te houden .Veel wandelplezier.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
als je wandelt zwaai je met je armen heen en weer, waardoor het bloed naar de buitenkanten (Je vingers) Wordt gezwaaid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je handen hangen, zakt het bloed naar beneden.
Een oplossing is: veel praten tijdens het lopen en daarbij heftig gesticuleren, óf - wat ik vaak doe - een rugzak dragen en de banden vasthouden met je handen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding