Hoe breng je meer avontuur in je leven?

Wat zijn originele dingen die je kan doen, grote of kleine stappen die je kan nemen om je leven mooi en betekenisvol te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag kudos voor jou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!

Het beste antwoord

Je krijgt meer avontuur in je leven door vaker iets te doen wat je normaal niet zou doen. Dat moeten natuurlijk wel verantwoorde dingen zijn zonder gevaar.
Stel je voordat iemand vraagt om ergens naar toe te gaan en normaal zou je dat niet doen, dan doe je dat nu eens wel. Of vraag eens aan iemand om iets samen te ondernemen als je dat normaal altijd alleen doet.

Dat is dus dingen doen die je niet gewend bent en dingen anders aan te pakken die je normaal volgens een vast patroon doet.
Knip je haar eens heel anders, neem eens een gekke kleur of laat het heel kort knippen (als je lang haar hebt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (26)

Ik kan je een idee aan de hand doen... Zeg één dag overal JA op... Kijk maar eens wat dat zal brengen... Consequent Ja zeggen op elke vraag... Dan zul je een dag beleven die je zult onthouden...

In mijn optiek is dat: AVONTUUR...

En als je dat een keer deed, doe dat dan zo veel mogelijk de rest van je leven... Dan weet ik zeker dat je leven avontuurlijker zal zijn dan daarvoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk stel je nu twee verschillende vragen. Meer avontuur kan door spannende activiteiten. Bijv. sky-diving, duiken, racen, survival etc.
Om je leven mooi en betekenisvol te maken, hangt helemaal van jouw karakter af. Sommige mensen vinden werken in de zorg mooi en betekenisvol, anderen werken liever in de horeca, weer anderen proberen de wereld te verbeteren door in de politiek te gaan enz.
Dus het ligt er mar net aan, waar jouw ambities liggen.
jc54
14 jaar geleden
De enige die betekenis aan je leven kan geven ben je zelf.En wat mooi is ook relatief en persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bezittingen verkopen en naar het buitenland gaan. Zelf heb ik dat ook jaren terug gedaan en ik kan je zeggen het was een schitterend avontuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik net zeggen! Je hebt nog jarenlang genoeg te vertellen op feestjes nadat je terug bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest terug om priveredenen. Normaal komt iedereen bij jouw langs en dat is ook veel leuker. Een aantal malen per jaar om weer eens in je moedertaal te praten. Ben daar o.a. jaren bedrijfsleider op een vilage geweest. De eerste nederlandse klanten van het seizoen konden altijd op extra aandacht van mij rekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier idem, wij hebben 4 jaar in het buitenland gewoond en het was een geweldige ervaring, met z'n voors en z'n tegens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede, Jeroen. +
Mijn bezittingen verkopen, daar ben ik al mee bezig.
Niet omdat ik wegga, puur omdat ik me besef dat ik het allemaal niet nodig heb. Op een aantal dingen na, uiteraard. Naar het buitenland gaan zal ik ook zeker doen, alleen nu nog niet.
Ik ben nog niet klaar met Nederland... Is dat trouwens jouw document, die afbeelding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep. Als proof
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar goed, je ging ook weg om prive redenen.
mooie decolete, trouwens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, krijg de laatste tijd (begrijp niet waarom) nogal wat commentaar op mijn plaatjes. Dus ben een beetje zoekende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op zoek naar avontuur misschien?
Je kunt een mooi en betekenisvol leven krijgen, door er te zijn voor anderen.
Een praatje en misschien wat hulp voor de weduwe op de hoek, die net haar man verloren heeft aan kanker.
De dankbaarheid die je daar voor terugkrijgt is met geen goud te betalen.
Een vriendelijk woord voor een collega die het moeilijk heeft, het zijn maar kleine dingen.
Als grote stap zou je bijvoorbeeld vrijwilliger kunnen worden in een verblijf voor verstandelijke gehandicapten, of voor een zorginstelling voor ouderen.
Laat je verrijken door hun rijke levenservaring.
Zo zijn er genoeg zinvolle dingen te bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het verfrissend om regelmatig een cursus te volgen over uiteenlopende onderwerpen.
ik heb van alles gedaan, van spaans tot argumentatieleer tot buikdansen.
je leert, en ontmoet nieuwe mensen.
het voorkomt dat je leven tot een sleur wordt.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je dan niet ook eens wat argumentatieleer toepassen op de onzinnige religie discussies hier? In de stijl van Arne Naess?
Rieneke1
14 jaar geleden
ik ben wijzer dan dat te doen sherpa, dat soort discussies loop ik met een grote boog omheen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik volg ook regelmatig allerlei workshops. Ik kan sinds kort zelfs de digeridoo spelen.. zulke leuke maffe weekenden zijn dat! dikke plus rieneke
Vrijwilligerswerk gaan doen waar je andere mensen mee vooruit helpt, b.v. huiswerkbegeleiding voor kinderen die thuis de rust niet krijgen om huiswerk te maken, of voor stichting vluchtelingenwerk. Of een maatjesproject, of bij Big Brother, Big Sister, of bij Handje Helpen om mantelzorgers wat zorglast te ontnemen. Je komt in aanraking met een heleboel nieuwe, interessante mensen met hun eigen verhalen die jouw leven weer verdiepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
vrijwilligerswerk, een heel goed idee, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
big brother big sister is geweldig! ik ben onlangs op 2 kennismakingsavonden geweest en heb me inmiddels als mentor opgegeven.
Al je zekerheden opzij zetten en de wijde wereld intrekken met een rugzak met daarin alleen het meest noodzakelijke.
Neem de tijd om te reizen, blijf eens op kleine, gezellige plekjes, leer de mensen kennen en geniet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik het begrijp zoek je meer avontuur in je leven, maar moet het wel van tijdelijke aard zijn. In dat geval zou ik zeggen om avontuurlijke vakanties in de natuur te gaan doen. Ga bergbeklimmen, raften, skieen, survival tochten, etc..... Heerlijk in de natuur en iedere seconde vol avontuur. Respect voor de natuur is op zich al mooi en betekenisvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje, maar niemand had het over alleen iets tijdelijks. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval kun je dit je hele leven blijven doen :)
Ten eerste een leuk netwerk om je heen opbouwen. Mensen die iets toevoegen in je leven en waarbij het goed voelt , dan kun je met elkaar uitgaan, vakanties plannen ,reizen. Als activiteiten zou je kunnen kiezen voor outdor. Als jij iemand bent die het alleen wil doen zou reizen fantastisch zijn, rugzak op je rug en de reis uitstippelen die je altijd al had willen doen. ik wens je succes met je avontuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin een bedrijf.

dat is het avontuur van je leven.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is gelukkig meer in het leven dan werk.
Het zijn juist díe dingen die ik wil ontdekken.
itsme
14 jaar geleden
Er zijn gelukkig meer soorten werk dan alleen maar die soort die je als werk ervaart.
En als je datgene waar je echt plezier in hebt ook beroepsmatig als ondernemer gaat doen, voor mijn part in Hawai, dan ziet het er toch opeens heel anders uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zangeres :)
Doe eens een 'andersom-dag'. In plaats van met de auto naar je werk, met de fiets of openbaar vervoer. In plaats van altijd casual, nu in het pak. In plaats van op tijd te lunchen, wachten tot je honger krijgt. Doe al je dagelijkse dingen een keer anders, is avontuurlijk en misschien krijg je wel nieuwe, betere gewoonten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke tip, maar ik heb al helemaal geen vaste patronen...
Ga je motorrijbewijs halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GEWELDIG!! Hier kun je alles mee. Super gevoel, heen gaan waar je heen gaat zolang de tank gevuld kan worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele goede.
Dat wou ik altijd al doen, maar ik had er nu niet aan gedacht :)
+!
Pak de Oriënt Express en maak een reis langs de zijderoute. Een reis vol avontuur lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
treed je angsten tegemoet.
Ontdek de kracht die verborgen is in je emoties. Ontloop/onderdruk niets maar treed het met open ogen en open hart tegemoet.

Hierdoor krijg je veel zelfkennis en wijsheid, dat maakt het leven mooi en betekenisvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een tijdje vrijwilligerswerk doen in Afrika. Ik heb nog wel een paar projectjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist activiteiten ondernemen die je doorgaans vervelend, niet boeiend of zelfs afschuwelijk vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat met iedereen! Als je in de trein zit, start een gesprek, maak een lekker praatje in de boekenwinkel, praat eens met de buren, ga alleen naar de kroeg en praat met iedereen die naast je gaat zitten. Kijk de film de bucketlist, lees het boek een werkweek van 4 uur en let me stay for a day. Ga naar couchsurfer.com (weet niet of dit de goede link is maar het is van een site waar je mensen kan vinden die een slaapplaats aan bieden op hun bank. Ga naar ryan air website en koop een retourtje stockholm voor 20 euro (goedkoper als thuis blijven) neem een blind date, ga ander werk zoeken,neem een nieuwe hobby, sla af en toe links af als je eigenlijk rechts moet, leer een nieuwe taal en doe vrijwillegerswerk voor een goed doel, verf je huiskamer paars. Je snapt hem wel, meer inspiratie nodig, moet je het maar zeggen. enjoy!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedgoed! Dat zou ik ook moeten doen!!
Kies voor een bewust leven...

Laat je leven niet in een sleur wegzakken, maar beleef dingen bewust, en kies als je merkt dat iets een vervelende gewoonte lijkt te worden voor iets anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine stap, vrijwilligerswerk in de buurt gaan doen. Je kan er een leuk sociaal netwerk aan overhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door je vervelende baas eens flink uit te foeteren, dan zal je zien of hij je wel dan niet waardeert en zo niet is dat het einde van je baan met shitty-baas en hopelijk het begin van een nieuwe job met betere baas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen met werken (bijv. 1 jaar) en een wereldreis gaan maken. Er zijn mogelijkheden om tijdelijk te stoppen met werken in overleg met je wergever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga eens een keer alle negatieve dingen positief maken dan wordt je veel vrolijker en heb je dus veel meer zin in dingen en dan bedenk je zelf wel iets.
zoals: NIET, het glas is half LEEG, maar het glas is half VOL

misschien ben je al heel positief dan kan je misschien ander werk gaan doen waar je veel buiten moet zijn.
of plan wat meer dingen in je leven zoals meer vakanties of is een keer gaan bungi jumpen en dan weer eens gaan paragute springen. (als dit alle maal niet helpt hep ik nog meer)
doe niet elke dag hetzelfde! ga de ene dag is naar iemand toe die je lang niet hebt gezien en dan eens je muur verfen de dag daarna lekker gaan winkelen enz. als je elke dag iets anders doet lijkt het gelijk alsof je veel meer doet dus eigenlijk ook veel meer avonduur beleeft.
ga ook elke dag is spontaan iets doen zoals: je denk wat zou ik gaan doen? kanoë, mijn huis opknappen, naar de andere kant van Nederland, als je spontaan dingen gaat doen dan beleef je vanzelf meer avonduur DUS NIET MEER PLANNEN!!!! (als je een plant kan dat geen kwaat bijv. vakantie moet je wel plannen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. +
van een groot flat in Dubai afspringen met een parachute
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens goed om je heen.

(seriously)
14 jaar geleden
Leef alsof elke dag je één-na-laatste dag is!

de laatste dag doe je toch niet veel meer... :$