Hoe kom ik van me angst voor prikken af?

Ik word altijd helemaal histerisch als ik een prik moet krijgen want ik vind dat hartstikke eng hoe kom ik hier vanaf??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier nog zo eentje (: Ik had dat ook, ging hyperventileren en werd echt helemaal gek. Als ze pech hadden viel ik voor de prik al flauw.. En weet je wat het is, je teen stoten doet eigenlijk veeeel meer pijn. Maar dat weet je van te voren niet. Dat je een prikje krijgt weet je van te voren en ook dat dat vervelend zal aanvoelen. Wat bij mij heeft geholpen; Om even weer bij mezelf te komen Dus je gaat van te voren even een momentje voor jezelf zoeken, ergens anders zitten. Haalt even diep adem en probeer te ontspannen.. Luister een muziekje van te voren dat lijdt af. Vraag de arts of hij/zij pas wil prikken als jij er klaar voor bent, dus wanneer jij bent ontspannen. Want als je ontspant heb je er veel minder last van dan wanneer je gespannen bent. Kijk de andere kant op en probeer aan andere dingen te denken. Of knijp in je been dan voel je daar de pijn, de pijn die je zelf onder controle hebt. Want als je nagaat, doen prikken niet écht pijn, ze voelen alleen heel naar. Het is gewoon een vervelend gevoel.. Je moet die angst echt ombuigen met je eigen gedachten! En denk je maar eens in dat er zoveel dingen meer pijn doen.. Als jij van te voren zou weten dat je je pink zou kneuzen was je ook in paniek geraakt. Je kunt jezelf dus net zo gek maken als je wilt, daar ben ik nou ook achtergekomen. Het belangrijkste is om bij jezelf te blijven en jezelf ervan te overtuigen dat het geen kwaad kan. Je wordt niet geprikt zodat je er slechter van wordt. Soms is het nodig om te testen of voor een inenting.. Dat betekent dat ze je ermee willen helpen. Zie het dus niet als iets slechts. Maar alleen jij kan dat doen! Laat jezelf niet zo gek maken! Succes ermee!

Proberen om er niet aan te denken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100