kan het kwaad om een keertje 50 mg tranzodon te slikken en dan meteen ermee te stoppen na 1 keer?

Ik heb vannacht 50 mg tranzodon geslikt maar het heeft echter alles erger gemaakt en geen enkel positief effect op me gehad. Sterker zelfs, ik heb de ergste nacht van mijn leven gehad. Kan het nu kwaad als ik dit nu nooit meer slik of moet ik dit nu eerst nog een paar keer innemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Lichamelijk heeft 1 keer nemen nauwelijks effect, meteen weer stoppen zal ook nauwelijks effect hebben.
Een reden waarom het kwaad zou kunnen is de reden waarom je het voorgeschreven hebt gekregen.

Is dit het enige middel dat je neemt? In combi met andere middelen is de kans op bijwerkingen groter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trazodon

Toegevoegd na 3 minuten:
NB: als dit middel een langere tijd gebruikt wordt, kan het wel kwaad om ineens te stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan wel, maar meestal zijn alle pillen verslavingwekkend. En als je die verslaving hebt, kom je er meestal niet van af.
Vergelijk het met roken: Je doet het een keer, je voelt je goed, je voelt je sip en je wilt er meer. Zo snel gaat dat. Dus mijn antwoord op jouw vraag: Nee, begin er niet aan welke pil of stof het ook is

Toegevoegd na 6 minuten:
Er wordt gezegd dat Tranzodon slechte ervaringen heeft veroorzaakt. Zoals het niet kunnen slapen, eten en soms als je 500 mg meemt niet kan bewegen. Ga naar de dokter om te kijken welke pil het beste is voor jou en die zijn niet verslavingwekkend
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dit overleggen met de arts die het je voorschreef, ik neem aan dat je dit niet voor niets hebt gekregen? Het wordt oa voorgeschreven voor depressies en paniek. Hiervoor gaat het middel pas na 2 weken werken. Natuurlijk kun je een reactie hebben op het medicijn, maar dat is wel goed om met een arts te bespreken.
Bij veel antidepressiva's worden de klachten eerst erger (en dat kun je dan met andere medicijnen weer wat onderdrukken)

In de tijd voordat het middel gaat werken zou je misschien iets anders kunnen gebruiken om wat betere nachten te hebben. Maar dit in overleg met een arts.

Ik ben geen voorstander van medicijnen, maar als het nodig is of als het helpt, dan zeker wel. Alleen wel graag in overleg met een arts.

Mocht je de arts waar je nu onder behandeling bent niet voldoende vertrouwen, vraag een andere arts. Het gaat hier per slot om jouw lichaam!

Als antwoord op je vraag of je er na je iname mee kunt stoppen: Ja! Er is nog geen afhankelijkheid opgebouwd. Na een paar dagen is dat natuurlijk anders.
Ik wens je sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem vandaag contact op met degene, die het medicijn heeft voorgeschreven.
Stop niet zomaar met dit middel, zonder goed advies.
In de bijsluiter onder punt 3 vind je meer informatie.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h109725.pdf
Nogmaals neem contact op met een arts of polikliniek en vraag daar advies.