hoe kan ik mijn trapezius spier laten krimpen?

Ik ben een meisje van 17 en ik fitness nu een half jaar drie keer per week. Maar door fitnes is mijn tralezius spier heel dik geworden. Ik heb van me zelf al wat bredere schouders dan de gemiddelde vrouw, maar door die dikke spier lijkt het net of ik mannenschouders heb. Ook zit al m'n kleding veels te strak. Nu vraag ik me af hoe ik mijn trapezius spier kan laten krimpen.
Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
je sport nu eenmaal, dan worden je spieren wat groter.
Wat voor oefeningen doe je dan?
Ik moest ook nieuwe kleding kopen, maar ik vind mijn bredere schouders mooi.

Antwoorden (1)

Het enige wat je kunt doen is oefeningen die de trapezius-spier het meest belasten zo min mogelijk (met weinig gewicht) te doen, of zelfs helemaal niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt! Dit doe ik nu ook ongveer een maand lang, maar duurt het krimpen van de spier lang als ik het een half jaartje heb belast?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan wel even duren inderdaad, ik zou niet veel verandering verwachten in een paar weken, eerder een paar maanden. Deed je toevallig ook shrugs die zou ik dan namelijk helemaal uit je training halen.