Hoe komt het dat mijn handen, gezicht en lippen altijd gescheurd zijn?

Ik heb dit heel het jaar door, er is geen enkele dag dat het weg is. Het is al een paar jaar aan de gang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan doe je iets niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk aan een gespleten persoonlijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Roland, Hier nog mijn reactie op jouw voorstel. Ik was net een seconde te laat: Da's 'n goeie. Ik zit hier immers niet voor de punten, wat jij.
Tschuess!

Het beste antwoord

Dan is je huid te droog.
's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan goed invetten. Gezien de scheuren zal ik als ik jou was beginnen met Vaseline. En als je niet de hele dag met een ingevette "glimmschädel" wilt rondlopen kan je je laten informeren bij de drogist over een goede dagcreme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vermijd zoveel mogelijk direct contact met stoffen die de huid beschadigen. Voorbeelden zijn oplosmiddelen en zepen (ook gewone zeep en shampoo!) die de huid ontvetten. Vooral in combinatie met warm water zijn deze schadelijk!
Draag wanneer dat mogelijk is handschoenen. Draag onder rubberen of PVC handschoenen bij voorkeur katoenen verbandhandschoenen.
Stook het huis niet te warm zodat de lucht niet te droog wordt. Zorg voor vochtverdampers aan de centrale verwarmingsradiatoren om de vochtigheidsgraad van de lucht op peil te houden.
Bescherm bij koud weer de huid met goede kleding en handschoenen.
Gebruik altijd een goede beschermende crème.

Ook extra vit E en voldoende water drinken spelen een rol.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben trouwens een jongen van 16 en ik ben de enige in onze familie die er last van heeft.
Eet je gezond? Als je te weinig vitamines binnenkrijgt, kun je ook sneller last krijgen van je huid, en zeker van je mondhoekjes en lippen.
Gezond eten, je huid vertroetelen met een vettende crème/zalf, handschoenen aan als je afwast en dergelijke.
Voor je handen kun je ook katoenen handschoentjes kopen bij de drogist, en dan 's avonds je handen insmeren met een hele vette crème, handschoentjes erover aandoen -> da's een kuurtje voor je handen, als je dat elke week doet zou je huid minder droog moeten worden.
Het is soms een beetje experimenteren wat goed werkt, voor mij zijn dat Palmer's Cocoa Butter Formula en Vaseline Bodybutter Intensive Rescue. En meestal moet je af en toe wisselen, even iets anders gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet vaak chips en snoep. Vaak eet ik tijdens schooltijd niks en als ik thuiskom dan heb ik van die eetbuien met heel veel brood en andere dingen en ik drink ook vaak cola. Heb trouwens overgewicht van 7 kilo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik eerst eens proberen wat gezonder te gaan eten. Dat betekent niet dat je nooit meer chips mag, maar probeer dat te beperken tot bijvoorbeeld zo'n klein zakje, en alleen in het weekend.
Je lijf heeft goede voeding nodig om zichzelf goed te onderhouden, gun jezelf dat ook.
Omdat het al een paar jaar zo is neem ik aan, dat je je handen, gezicht en lippen altijd goed insmeert?
Als dit al zo lang aan de gang is en de normale middelen werken niet, dan lijkt me een bezoekje aan je huisarts nodig.
Succes.