Wie weet een middeltje tegen de zgn huidpijn?

Een pijnlijke plek op arm of been je kunt er als het ware niet tegen dat de wind of je kleding erlangs gaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Dat klinkt als iets met een beschadigde zenuw.
Hier is niet veel tegen te doen, behalve de zenuw laten doorsnijden, maar dan voel je dus helemaal niks meer daar.
Je kunt soms wel op voorschrift van de huisarts een verdovende creme krijgen, die zorgt voor tijdelijke verlichting. Ik heb zelf Lidocaïne 3% gekregen, en dit werkt iets van 8 uur lang, handig op dagen dat ik er last van heb.
Informeer hierover bij je huisarts.

Toegevoegd na 33 seconden:
Ik heb zelf last van mijn been bij koud/vochtig weer. Dan doet ook de kleding pijn.
Ritsuka
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Als t een beschadigde zenuw is: Vitamine B12 wel eens laten testen?
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe gaat dat helpen?
Ritsuka
9 jaar geleden
De zenuw is beschadigd door een operatie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is er niet veel meer aan te doen helaas
tinus1969
9 jaar geleden
@Ritsuka, mijn opmerking was voor zowel jou als Marjanneke. Dat soort gevoelige plekken zonder duidelijke oorzaak (zoals operatiefoutje) zijn een uiting van polyneuropathie -en een veelvoorkomende oorzaak van polyneuropathie is B12-tekort.
Ritsuka
9 jaar geleden
ik zie het hier niet als oorzaak staan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyneuropathie
Het komt bij mij door een heupoperatie, daarbij moesten ze zenuwen aan de kant leggen om er bij te kunnen. Mijn gehele bovenbeen is daarna een jaar lang gevoelloos geweest, en dit kwam langzaam weer terug. Nu alleen last met koud/vochtig weer.
Ritsuka
9 jaar geleden
Bij mij helpt genoeg beweging, en ik krijg genoeg vitamine B binnen, ben geen vegetarier.
Als de pijn uitsluitend aan de zijkant van het bovenbeen zit en je kunt bijvoorbeeld de aanraking van de huid door een laken in bed niet verdragen, dan zou het meralgia paraesthetica kunnen zijn. Dat een aandoening waarbij de zenuw daar beschadigd is en/of niet goed werkt. Men dacht eerst dat ik dat ook had en ik kreeg amitrityline en arcoxia voorgeschreven. Het werkte voor geen meter overigens.