Goeie vraag! Benader het concept "geluk" objectief en wetenschappelijk (voor hoever mogelijk). We weten er al veel van, maar zijn er nog maar heel slecht in. Bijvoorbeeld: Van keuzes worden mensen meestal niet(!) gelukkiger, veel geld maakt niet gelukkiger (tot 50.000 euro wel, alles daarboven schijnt weinig uit te maken, een loterij winnen is over het algemeen het doodvonnis voor je gelukt). Lees zo veel als je kan over geluk. Zoek gelukkige mensen op en voel ze aan de tand! Bonuspunten als je aan je familie kan vragen wat hun gelukkig maakt. Let vooral goed op de dingen die ze (zeggen) anders te over te doen als ze de kans kregen. Wat werkt voor hun, werkt hoogstwaarschijnlijk ook voor jou.

Besef dat geluk uit meerdere factoren bestaat. Vaak herinner je je dingen veel leuker dan dat ze waren, of andersom. Denk bijvoorbeeld aan avonturen, keren dat je echt in de puree zat. Op het moment zelf wou je dat je thuis veilig in je nest lag, achteraf misschien wel een van je beste verhalen!! De meeste mensen zullen zeggen voor lange-termijn-geluk te kiezen, maar in de praktijk kiezen ze toch vaak voor korte-termijn geluk. Ik vind ze allebei belangrijk, en ze hoeven elkaar niet te conflicteren, maar als je je bewust bent van het verschil, kan je er wel veel betere keuzes over maken!

Leef zo bewust mogelijk. Ben bewust van de mensen om je heen, zorg dat je altijd comfortabel bent. Gooi kleren weg die niet lekker zitten, vervang een stoel waar je je aan ergert, zet je spullen handig neer. Voorwaarde hiervoor is dat je goed oplet waar je je aan ergert en waar je van geniet. Veel mensen staan hier nauwelijks voor open: gemiste kans!!
Omring je met mensen en dingen waar je van houdt, wees niet bang om mensen waar je niet mee opschiet wat verder van je af te plaatsen.
Probeer alles met zoveel liefde als je in je hebt te benaderen. Ook de problemen, conflicten en zorgen! Als je dit wat zoetsappig vindt klinken, geef het een draai die bij je past,

En natuurlijk: lach zo veel mogelijk.
Veel TED-praatjes over geluk in de bron-vermelding. Veel plezier ermee (en geluk!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tevreden zijn, blij zijn met kleine dingen en genieten van je vrienden en de schitterende natuur, dan ben je al een heel eind op weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een positieve gedachten en verwacht helemaal niks.
Wanneer je dan wat op je pad tegen komt ben je daar erg blij mee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genieten van kleine, mooie dingen die het leven biedt, elke dag opnieuw.
Als je dan ook nog tevreden bent met wat je hebt en met wie je bent, dan kan je gelukkiger worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke avond voor jezelf opschrijven wat er die dag allemaal voor positieve dingen waren.
Genieten van een vogel die zingt, iemand die op straat naar je lacht, en mooie melodie, een onverwacht telefoontje, een lieve kaart tussen je post, een baby even vasthouden, je hond die zo blij is dat je er weer bent, dat je zo gezond bent om alles te doen wat je wilt....

De dag zit vol kleine gelukjes. Maar je moet wel je ogen open houden om ze te zien en te waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat bestevaer!
+je voor jou.
Beseffen dat je niet gelukkig hoeft te worden, als je het nu al kunt zijn.
Leef vandaag, gisteren is voorbij, en morgen bestaat nog niet.
Leef nu, herinneringen zijn voor later
12 jaar geleden
De dingen die je niet op dat moment kunt veranderen accepteren (voor dat moment), leven in het nu, van jezelf houden en anderen waarderen/ respecteren en jezelf bij tijden lekker laten gaan en de algemene maatschapelijke truttigheden loslaten. (daarmee bedoel ik niet dat je de prullenbakken op straat moet slopen, maar dat je niet je ramen lapt, omdat de buurvrouw vindt dat dat zo hoort.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Beseffen dat geluk een gevoel is net als ongelukkig zijn, en je niet altijd gelukkig hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Stel haalbare doelen en probeer die dan dan ook te halen
- Tel je zegeningen: Bekijk wat je al hebt bereikt en ben daar tevreden over
- Geniet
- Meet jezelf niet aan anderen
- Geniet van het moment
- Geniet van de zonde (Als je een keertje iets 'slecht' eet, drinkt, rookt, te duur koopt, enz) voel je daar niet schuldig over, houd dit in de hand en geniet dat je het toch hebt gedaan
- Wees niet materialistisch. Wees blij met de spullen die je hebt en GEBRUIKT, maar heb je nu echt een iPad, nieuwe auto, een skivakantie in Saudi Arabië nodig
- Richt je niet op wat je niet hebt
- Sport regelmatig
- Maak complimenten
- Ga soms de natuur in

Toegevoegd na 10 minuten:
- eet lekker
- doe leuke dingen met vrienden
- help mensen
- doe geen karma-negatief werk (bijvoorbeeld pakeerwachter, zoek iets anders dan)
- luister
- heb lief
- zet de tv/pc eens uit
- steek de vuurkorf eens aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah die van de pakeerwachter....die krijgen idd een hoop narigheid over zich heen! De + houd je tegoed van mee ;-)
Denk positief, wees positief en straal dat uit. Accepteer de dingen zoals ze komen en laat de waarom vragen achterwege!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip daarvoor, niet de gouden tip, die kan ik je niet geven, Dit is voor ieder mens anders in te vullen, de een zoekt het geluk in matreaal, de ander in aanzien en weer een ander in minimalistische levenwijze.

maar wat zeker zal mee helpen is het lezen van goede spreuken vol levenswijsheden. En hier dieper over na te denken en kijken in welke situaties in je leven deze spreuken de situatie positief kunnen benaderen.
Enkele voorbeelden:

Waar humor gaat leven
krijgt het leven zijn glans.

humor is de parel
die drijft op de zee van levenstranen

levenstranen
bevatten zuiveringszout

enz enz