Ik denk dat de angel van een mug er nog in zit, In hoeverre is dit erg en mag ik het er eventueel uithalen?

hoi ik ben in Nepal en ik ben denk ik gestoken door een mug. Normaal gebeurt er dan niet zoveel. Het is aan de binnenkant van elleboog en het is redelijk rood en dik. Er zit ook een zwart puntje in het midden. Ik denk dat dat misschien de angel is??? Nu vraag ik me af, moet ik die eruit halen? En zo ja, hoe dan? Of gaat het vanzelf over? Het is nu twee dagen zo. Het jeukt een beetje.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mug heeft geen angel en steekt niet. Een mug bijt met zijn bek/kaken. Dus een angel kan er niet inzitten.

Antwoorden (3)

Als het al een angel van een of ander insect is hoef je hem er niet uit te halen,hij zal er namelijk vanzelf uitgroeien zoals dit bv bij een splintertje gebeurt.
fremar
9 jaar geleden
Het zal geen muggenbeet zijn . Het zwarte puntje dat je ziet kan het gevolg zijn van een steek van een vlieg of iets dergelijks. Het zwart kan wijzen op vervuiling, dus bacteriën die met de beet in je huid zijn gebracht. Als de jeuk en de bult niet groter wordt, dan hoef je er niets aan te doen ( deppen met azijn helpt tegen de jeuk en de zwelling), maar als je er meer last van krijgt, dan is het van belang dat je wel iets doet.
Het beste is een nat verband op de bult leggen: een gaasje of een schone gestreken zakdoek met water en zo mogelijk een beetje azijn ( wijnazijn kan natuurlijk ook). Houd dan het bultje vochtig. Meestal komt het dan al goed. Wordt het echt een grote en dikke plek, dan is de infectie ernstiger en dan moet je beslist even naar de dokter., Doe je dat niet, dan kan je behoorlijk ziek worden met koorts en loop je ook kans op bijv. een negenoog, een ernstige wondinfectie. En dan ben je de komende weken/maanden nog niet van de ellende af.
Eerst dus even aankijken, regelmatig met azijn deppen en misschien beter nog, gelijk even een nat verbandje. Na twee dagen zie je al of het over is/gaat of niet. Verwaarloos het niet. Bacteriën in verre landen zijn niet de bacteriën waar wij aan gewend zijn en die kunnen dus gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt op een beet van een teek!
Vooral dat zwarte puntje herken ik.
Het jeukt een beetje klopt ook.
Er om heen rood en dik, klopt ook.
Even mee langs een dokter.
Een mug heeft geen angel maar een steksnuit.
Die kan geen zwart puntje achter laten.
Wel een rode plek en wat jeuk