Waarom kan je adem uit je mond wel stinken, maar de adem uit je neus niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel, hoor.

Het beste antwoord

Mondgeur wordt vooral veroorzaakt door bacterien op je tong, en eventueel vuil tussen de tanden die het speeksel vervuilen. De lucht uit jke neus komt hier niet langs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

adem uit je mond kan stinken door tand(vlees) problemen, of een smerige tong, het gebruik van kruiden en je eten of een slechte hygiëne van de tong.

van sommige middelen kan je ook 'uit je huid stinken' (bij kruiden komt dit weleens voor als je niet van een bepaalde lucht houdt)

maagproblemen kunnen ook de oorzaak zijn van een vieze lucht uit je mond.

overigens is het heel goed mogelijk om uit je neus te stinken. eet maar eens een bord voedsel met knoflooksaus, laat een boer en adem uit door je neus. wedden dan de meesten hier hun neus bij op trekken!

Toegevoegd na 3 minuten:
van de geur dan uiteraard....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
minkukel aan je kont eucalypje?
prima antwoord, dus +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook een plus voor dit volledig antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je allebei!
haha, en die min? tja....daar zit vast een luchtje aan.... :)
paulus811
13 jaar geleden
van mij ook een verdiende +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je! :)
Als je adem langs je mond en tanden gaat, ontmoet het heel wat bacteriën die kunnen stinken. Via de neus wordt deze haart vermeden. Als de lucht uit je neus 'schoon' ruikt maar die uit je mond niet, heb je bewezen dat daar een bron ligt voor vieze lucht. Mocht de lucht uit je neus verkeerd gaan ruiken, dan ligt de bron veel dieper, b,v, de afsluitklep van je slokdarm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook uit je neus stinken, alleen ruik je dat zelf vaak niet. Wanneer je verkouden bent of gaat worden of iets als bronchitis of kinkhoest gaat krijgen (dus nog niet hebt) kunnen mensen dat vaak al uit je neus ruiken. :)