Moet je nuchter zijn voor een algehele narcose, zo ja hoeveel tijd van te voren?

Mijn man krijgt morgen een neus operatie om 11:00. Maar er is hem niets gezegd over nuchter zijn. De poli is nu niet meer bereikbaar, en mijn man heeft wel net avondeten op.

9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doorgaans mag je vanaf 00.00 niets meer eten en drinken (uitzonderingen volgen).
Tot vijf uur voor de operatie mag je nog thee, koffie, water en appelsap drinken.
Daarna alleen water, liefst ook zo min mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/56412-waarom-moet-men-nuchter-zijn-voor-de-narcose.html
Amadea
9 jaar geleden
Wat absurd dat er in het ziekenhuis niets over gezegd is. Ik zou mijn lijf daar niet aan willen overlaten....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen folder meegekregen en geen info gesprek gehad met de anesthesioloog? Ik kom echt niet opdagen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Hij heeft geen jas, net als ik :-)
Dragen we nooit. Maar ook niet in het postbakje en ook niet in andere zakken, want dan had ik ze bij de was wel gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met de poli van chirurgie, die kunnen u het beste informeren

Het beste antwoord

Ja, voor een algehele narcose moet je nuchter zijn. Weet niet meer hoeveel tijd van te voren. Ik denk dat het na 24.00 uur is, maar weet het niet zeker.

Na het avondeten zou ik niets meer eten, dus zeker geen ontbijt, ook geen thee of koffie o.i.d.
Bij dorst een beetje water drinken, maar verder niets.
Neem liever het zekere voor het onzekere, het is echt gevaarlijk om bij algehele anesthesie niet nuchter te zijn.

Het is vreemd dat niet met hem gesproken is hierover, ook had hij een folder over narcose ter informatie moeten krijgen.

Sterkte!

http://www.martiniziekenhuis.nl/Behandelingen--onderzoeken/Onze-specialismen/Anesthesiologie/Behandelingen/Algehele-anesthesie/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja hele rare boel, ik dacht er ineens aan net. En ik heb hem er ook niet over gehoord. Hij heeft geen enkele folder mee gehad. Fijn dat is dus dat geweldige ziekenhuis waar ik vrijdag ook heen moet. Waar ik niet heen wilde...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Raar hoor, beetje erg slordig ook, vind ik. Zou hier ook zeker over reclameren als ik jou was. Kon je niet zelf het ziekenhuis kiezen? Weet niet waar jij voor moet gaan, maar zou voor je zelf ook even bellen, informeren, voordat ... als dat dus van toepassing is. Hoop dat je man een flinke maaltijd achter de kiezen heeft, maar 11.00uur morgenochtend valt nog mee ;-)) positief denken hè?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen infogesprek met de anesthesioloog en geen folder? Kijk eens in zijn jaszakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed idee!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Hij is verder nuchter gebleven sinds gister avond. En ik ben net gebeld, hij is terug op de afdeling. Operatie en narcose is goed gegaan, dus ik ga er zo heen. Bedankt voor het antwoord 10 punten voor jou :-)

Andere antwoorden (3)

Sterker nog: als hij morgen een ontbijt nuttigt kunnen jullie weer naar huis.
Maar als ie nu stopt met eten tot de operatie, komt alles goed.
escape
9 jaar geleden
Ze zeggen altijd zes uur voor de operatie. Maar mijn ervaring is: hoe langer hoe beter. Als je twaalf uur of nog langer niet gegeten hebt, zijn je maag en darmen des te leger en heb je minder last van misselijkheid naderhand.
Als je de dag ervoor alleen vloeibaar voedsel neemt, heb je nog minder last. Ikzelf heb twee dagen geleefd op Brinta en yoghurt, het avondeten voor de operatie overgeslagen en ben in het geheel niet misselijk geweest. Een paar uur na de operatie zat ik al weer aan de boterhammen met kaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar eigen ondervinding weet ik dat je na middernacht niets meer mag eten of drinken.
fremar