Hoe komt het dat een liedje in je hoofd door blijft spelen , als de plaat ( CD) al is afgelopen ?

Cat Stevens - Where the Children Play , zit al dagenlang in mijn hoofd voort te zingen. Ik wordt er blij van ...

In een film " Touching the Void " speelt een deuntje van Boney M ( there is a brown girl in the ring , lalalala la ) in het hoofd van de hoofdpersoon , dat hem wakker houdt terwijl hij half dood probeert het basiskamp te bereiken ( verongelukte bergbeklimmer) .

De vreselijke Ketchup song van La Ketchup heeft mij een paar jaar geleden langdurig belaagd. Kon het liedje niet "uit " krijgen . Terwijk ik gruw van het liedje .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zo'n malend liedje in je hoofd kan een teken zijn dat je hersenen te snel werken. Het is als het ware een mechanisme van je hersenen om prikkels van buitenaf af te schermen. Zie het als een signaal dat je te druk bent in je hoofd en neem meer tijd voor ontspanning. De gedachtestopmethode kan ook helpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh en dit is die gedachtestopmethode als je een liedje uit je hoofd wilt zie Bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat noemen ze in de psychologie: psychische perseverantie... En makers van een hit, zijn juist heel goed in dit te maken bij iedereen die hun liedje hoort, dan is dat een voorbode voor groot succes... Het blijft hangen zegt men dan... Ja en het blijft hangen tegen wil en dank zelfs... Precies zoals jij al aangeeft...

Psychische perseverantie, dus...