Als ik een tijdje geen alcohol heb gedronken en ik neem een slokje krijg ik altijd een kramperig gevoel in mijn nek, hoe kan dat?

Als ik regelmatig een glaasje wijn drink heb ik dat niet maar na een weekje zonder ongeveer heb ik dat altijd en ook alleen bij het eerste slokje heel even en daarna is het weer over.

Mijn dochter heeft dit ook trouwens.
Wel makkelijk, niemand kan ons zo stieken alcohol schenken :-).
Iemand hier ook last van, en weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je al bij een arts geweest? Ik ben benieuwd waardoor het komt,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OP zaterdag?
nee en dat doe ik ook zeker niet, ik heb dit al 25 jaar en verder nergens last van.
Ik was alleen benieuwd of er meer mensen dit hadden buiten mijn dochter dus om aangezien ik er nooit van gehoord heb.

Antwoorden (1)

Ik heb even wat zitten lezen over dit onderwerp. Je moet dit even melden aan je huisarts. Het kan een indicatie zijn voor iets dat aandacht behoeft. Ik wil je niet ongerust maken, maar het is een welgemeend advies.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een verstandig advies +1
Maar je kan er natuurlijk ook voor zorgen dat je gewoon niet een week zonder glaasje wijn zit. Heb je ook geen kramp. Makkelijker kan het niet.
Maar hoe dan ook, laat er wel even naar kijken
AWM
14 jaar geleden
Die alcohol is het probleem niet. Het feit dat dit zich voordoet
in combinatie met alcohol kan op iets anders duiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, zie nu pas dat ik het verkeerd gelezen heb. Dacht dat ze last kreeg van haar nek wanneer ze niet dronk. Maar het is juist andersom.
Tja, dan maar als eerste langs bij de dokter. Lijkt me wel verstandig.