Kan je samen één ziel zijn? zie uitleg

Nooit ontmoet, (wel op filmpje gezien) ongelukkig als die persoon ongelukkig zou zijn, bezorgd, verdriet en gemis voelen, gelukkig zijn als die persoon gelukkig is, heimwee voelen naar die persoon,een vliegtuig nemen om die mens te helpen als ik zou weten dat die in nood zou zijn (heb vliegangst en heb nog nooit gevlogen)! Er zijn zoveel dezelfde overeenkomsten dat ik het koud krijg en als klap op de vuurpijl na een kort contact schreef die persoon aan mij: We are one soul.

Ter verduidelijking ik ben er niet verliefd op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je in reincarnatie geloofd is er een verklaring voor:
Zielsverwanten zijn van oorsprong afkomstig uit dezelfde zielengroep, de groep zielen die met elkaar verbonden is en was sinds de eerste incarnatie. In een dergelijke zielengroep, zijn de zielen aan elkaar verwant op een kenmerkende manier, dat hun contact met elkaar typeert.

Vaak hoor je mensen zeggen: "Ik heb het gevoel of ik hem al jaren ken". Het is een soort herkenning tussen de zielsverwanten die de onderlinge denkwijze, zienswijze, levensstijl, smaak enzovoorts typeert.
Zielsverwanten delen visies en levensopvattingen met elkaar, voelen zich bij elkaar thuis en voelen een grote verbondenheid. Ze hebben vaak een bijzonder hechte vriendschapsrelatie, maar hebben geen liefdesband met elkaar.

Een mens herkent gedurende zijn leven vaak een aantal zeer speciale vrienden als zielsverwanten, waarbij wel degelijk sprake is van een nauwe band en het aanvoelen van elkaar en elkaars gemoedstoestand, zelfs als de ander niet in de nabijheid is. Zielsverwanten, ook wel 'soulmates' genoemd, hebben ontzettend veel met elkaar gemeen, waardoor herkenning eigenlijk vanzelfsprekend is. Onderling zijn zielsverwanten zich bewust van de overeenkomsten die hen met elkaar verbinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zo herkenbaar en zo voel ik het en die persoon ook +1

Andere antwoorden (5)

Ze spreken wel van soulmate, dan ben je innig met elkaar verbonden. Maar bij elke ziel hoort maar 1 persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet wetenschappelijk bewezen in ieder geval.. Gaat erom of je erin gelooft of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een spreekwoordelijke uitdrukking.. en 'ziel' is ook een begrip die heel verschillend uitgelegd/ geïnterpreteerd word.
Sommige mensen lijken gewoon veel op elkaar, sommigen hebben een sterke verbinding met elkaar. Maar of dat een ziel is, kan niemand beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Nee dat kan niet. Wel is het mogelijk, dat je heel erg goed met een persoon overweg kan. Dat je elkaar gemakkelijk en snel begrijpt, en dat je ongeveer hetzelfde emotioneel reageert op gebeurtenissen.

En bij andere mensen merk je, dat dit allemaal heel anders ligt.

Je ziel is je karakter, het is datgene dat jou verschillend maakt van anderen. Een ander mens heeft zijn eigen karakter. En in dit geval lijken die sterk op elkaar. Wellicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je hebt en je bent maar 1 ziel en niet een halve totdat je de andere helft hebt gevonden. Al kan het wel zo zijn dat je dit zo voelt. Maar meestal is het dan zo dat je jezelf nog niet helemaal hebt gevonden en dat je jezelf compleet wil maken door dit buiten jezelf te zoeken.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een ander je 'helpt' om jezelf te vinden en je naar jezelf laat kijken zoals je zelf nog nooit hebt gezien.

Dit is wel vaak wat tweelingszielen voor elkaar doen. Ze zijn dan even een periode bij elkaar in het leven en ze leren van elkaar wat ze nog moeten leren. Ze vullen elkaar aan en laten elkaar dingen zien die ze nog niet eerder hebben gezien.
Wanneer dit klaar is, is het vaak ook de tijd gekomen om weer met elkaar eigen leven verder te gaan. Dan gaan ze ook weer uit elkaar.

Het kan wel zo geweest zijn dat jullie ooit 1 ziel zijn geweest en jullie tot dezelfde zielengroep behoren. Waarbij het mijn geloof is dat soms na de dood een ziel zich splitst en 1 doorgaat naar een ander leven en de ander als een beleider bij iemand blijft. Maar nog steeds zijn het dan volwaardige zielen.