Eindelijk ongesteld geworden in eerste stopweek op de laatste dag: Gewoon morgen slikken?

Na iets van 3 maanden niet meer ongesteld te zijn geworden door stress en vage onbekende oorzaken, ben ik na aanraden van mijn dokter aan de pil gegaan. Zit nu op de laatste dag van mijn stopweek en ben net vanochtend eindelijk ongesteld geworden. Moet ik morgen gewoon weer de 1ste pil slikken of zal ik nog even wachten omdat het zo'n hevige menstruatie is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je wacht met pil slikken ben je nietmeer beschermd tegen zwangerschap. Kun je niet met je huisarts bellen voor advies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is waar maar we doen het zoieso met een condoom erbij de laatste tijd omdat ik toch iedere keer niet kon genieten met het idee dat ik zwanger zou kunnen raken als de pil zijn werking niet goed deed. De huisartsenpost is nog dicht t/m 7 januari, ook telefonisch.. Heel erg belachelijk maar goed :(
Ritsuka
11 jaar geleden
Zelfs huisartsenpost van het ziekenhuis? Die is normaal gezien toch altijd open, ook in weekenden en feestdagen en zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je gewoon het ziekenhuis als vervanging bellen dan?
Ritsuka
11 jaar geleden
naar mijn weten is de huisartsenpost er voor als je eigen huisartsenpraktijk gesloten is. Dus vakanties, weekenden enzo. Hier in de buurt zit die post aan het ziekenhuis vast, maar ze hebben een apart telefoonnummer. Je kunt altijd bellen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou geen reden kunnen bedenken om níet te starten met de volgende strip. Ik begin ook bijna altijd weer aan een strip terwijl ik nog ongesteld ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja gewoon Beginnen met je strip.
Je lichaam had problemen met het op pakken van je natuurlijke hormonen. Voor dit soort vragen kan je ook naar de apotheek.
Amadea
11 jaar geleden
@JanLast: verwarrend dat jij blijkbaar een vrouw bent - met zo'n profielnaam! Ik adviseer jou om je sekse aan de gegevens toe te voegen. Daar voorkomt verwarring!

Het beste antwoord

Als je veilig wilt zijn voor een zwangerschap moet je 7 dg lang een stopweek houden en dan begin je weer. Ik begrijp dat jij de pil niet slikt om niet zwanger te worden maar dan nog: gewoon weer beginnen na die 7 dg zoals op de bijsluiter staat, niet langer wachten dus.

Overigens is dit geen 'echte' menstruatie he?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waar lees jij dat Girlstar de pil niet als anticonceptiemiddel zou gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat haal ik uit de vraag en uit de reactie (doen sowieso met condoom) dan kun je moeilijk als argument geven dat ze na 7 dg weer moet beginnen om veilig te zijn voor een zwangerschap, niet? Er is verder geen reden om niet weer te beginnen (zeker een ernstige menstruatie niet) maar het voorkomen van de zwangerschap is natuurlijk wel de belangrijkste reden om WEL meteen te beginnen.
Amadea
11 jaar geleden
Ze schrijft dat ze een condoom gebruikt omdat ze twijfelt of de pil wel goed werkt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doet niets af aan alles wat ik in mijn antwoord en mijn reactie zei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik de pil inderdaad als anticonceptie maar ik vertrouw er niet voldoende op om er afhankelijk van te zijn. Ik heb het een aantal keren gedaan zonder condoom maar voelde absoluut niet prettig. Ik gebruikte het vooral om mijn menstruatie weer op gang te laten komen omdat dit al 3 maanden niet meer was, helemaal niks meer. Ik heb net om 19:00 de pil genomen en mijn menstruatie was echt in een klap weg. Maar goed, teken dat ie wel degelijk is en werkt waarschijnlijk. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de nuttige antwoorden en de gedane moeite.