Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een aangezichtsverlamming herstellen?

Ik was laatst bij mijn huisarts en ik heb de ziekte van bell gehad. Ik heb lichte na verschijnselen, beetje hangend oog en mondhoek iets lager. Hij vertelde mij dat dit weer kan recht trekken door mn spieren in mn gezicht te trainen. Volgens hem was de zenuw niet beschadigd en lag het aan mn zwakke spieren in mn gezicht omdat die een tijdje niet zijn gebruikt, is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is het inmiddels al bijna 1 jaar geleden sinds de verlamming. Is er dan nog hoop qua betrekking tot gezichtsoefening of bijvoorbeeld accepuntuur?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ja, dat is waar. Mijn schoonzus heeft het een paar jaar geleden gehad, en je kunt er nu helemaal niets meer van zien. Ga lekker voor de spiegel oefenen met het trekken van gekke bekken, elke morgen en elke avond. Dan zul je merken dat het steeds beter wordt.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er toevallig een site met oefeningen?
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt bijvoorbeeld de oefeningen die op http://www.mamaenzo.nl/mama/beauty/facelift-zonder-snijden en in http://www.praktijkhuidtherapie-amstelveen.nl/Gezichtsoefeningen/Gezichtsoefeningen.pdf staan gebruiken, ook al zijn die voor een ander doel geschreven.
Zo'n Bellse Parese herstelt meestal volledig, dus ja: herstel is niet alleen mogelijk, maar zelfs verwacht. En of restverschijnselen kunnen liggen aan spierzwakte: dat klinkt plausibel. Restverschijnselen duren soms lang, dat is wel bekend. Trainen zal in elk geval geen kwaad kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke fijn om te horen, er is dus geen sprake van een beschadigde zenuw die niet meer herstelt waardoor 1 gezichtshelft iets minder kracht heeft?
Mijn man heeft ook Bells Parese. Pas na 2 maanden trad er een lichtere verbetering op. De verbetering zette niet door. 6 maanden nadat het begonnen was is hij naar een acupuncturist gegaan. Hij is niet zo van de alternatieve geneeswijzen maar omdat ze met accupunctuur je zenuwuiteinden activeren, had hij wel het idee dat dit wat zou kunnen doen. 1 dag na de eerste behandeling, kon hij zelf zijn oog weer sluiten! Hierna heeft hij nog diverse vervolg behandelingen gehad en is alleen bij erge vermoeidheid nog wat te zien, dan is bv zijn oog wat kleiner. Op advies van de huisarts heeft hij ook fysiotherapie/gezichtsmassage gehad om de spieren soepel te houden. Dit was wel prettig, maar gaf geen verbetering. De fysiotherapeut beaamde dat accupunctuur inderdaad goede resultaten geeft (leuk dat ze dat dan niet vertellen, dat laten ze je zelf uitzoeken!) Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is het inmiddels al bijna een jaar geleden en het gaat nu nog om een iets dikkere afgezakte wang en een oog dat wat lager hangt. Heeft acupunctuur of gezichtsoefening daar nog effect op of zal ik moet leven met een afgezakte gezichtshelft? Ben tevens ook pas 16 jaar dus vindt het lastig om me eroverheen te zetten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is het een lastig iets, voor iedereen, maar helemaal als je net 16 bent! Ik zou het allemaal gewoon proberen als ik jou was, zowel oefeningen/massage als acupunctuur. Zoek een acupuncturist die ervaring heeft met gezichtsverlammingen, gewoon bellen en vragen. Mijn man kreeg al snel weer wat controle over zijn oog, ik kan natuurlijk niet voorspellen hoe dit bij jou zal verlopen. Zolang er nog mogelijkheden zijn moet je je er helemaal nog niet bij neerleggen hoor. Wat ook werkt is je rust nemen, het verergert na een zware dag of een feestje wat laat afgelopen was. Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel!!!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing