over het algemeen niet. wormen zijn een goede bron van eiwitten. als je maar goed er op bijt. sommige echter kunnen eitjes bevatten die zorgen voor een lintworm. daar moet je mee oppassen.

een regenworm is echter goed te eten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik zal u vertellen dat ik toevallig een aantal weken terug voor het eerst wormen gegeten heb. Het is niet schadelijk en er zijn steeds meer winkels die het verkopen als 'snack' Insecten bevatten erg veel eiwitten en zijn dus nog gezond ook. Gebakken wormen zijn al bij een aantal supermarkten te koop! Zo'n beestje naar binnen werken lijkt vies, maar het proeft naar een soort noot. Eigenlijk best lekker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan heb je het over meelwormen neem ik aan, en niet over regenwormen?
Ja en nee.
Je moet hem eerst goed bereiden en ook zorgen dat de worm geen schadelijke stoffen in zich heeft. En er zijn ook wormen die giftig zijn. Je moet ze ook goed schoonmaken.
Maar als dat allemaal in orde is kan je hem gewoon opeten. Ze smaken erg zoet en hebben ook nog erg veel eiwitten en mineralen in zich. Dan is het heel erg gezond en lekker. Insecten worden niet voor niets het eten van de toekomst genoemd