Fles met Carbonfilter, wat is er goed aan?

Ik heb gisteren bij de V&D een waterfles gekocht. In deze waterfles zit in de opening een carbonfilter. Waar is deze filter nou eigenlijk goed voor? Is het gezonder?

Groeten Giel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor andere landen zou dit misschien nog iets filteren maar in Nederland is ons water zo schoon dat het totaal onnodig is. Bovendien drijven er na een tijdje ook allemaal zwarte koolstof deeltjes in het water. Het drinkt ook heel vervelend door dat filter. Het is dus niet gezonder!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is helemaal niets goeds aan. Er is niets dat in je drinkwater zit dat dit koolfiltertje eruit kan halen. Daarentegen kan het filter zelf wel een bron van bacteriën worden. Om die reden raadt de fabrikant je aan om het filter regelmatig te vervangen. (Om de twee maanden?). Dat kost meen ik ruim 10 euro, waarmee je weer een nutteloos ding in je fles stopt. Het enige nut is de portemonnee van de fabrikant.
escape