Ondanks dat vlgs de tandarts m'n tandvlees er gezond en schoon uitziet doet het bij m'n bovenste kiezen toch pijn en bloed het snel. Hoe kan dat nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (6)

weet je zeker dat je tandvlees dan in orde is volgens mij niet hoor en zeker niet als het zo snel bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken sluit tandvlees en glazuur goed op elkaar aan. In de loop van de tijd kan je tandvlees terugtrekken en komt je tandbeen bloot te liggen. Dat is gevoelig.
Bij oude mensen zie je vaak heel grote of lange tanden.
Die tanden zijn niet groter, maar je ziet een groter deel van de tanden ten gevolge van het teruggetrokken tandvlees.
Het terugtrekken van tandvlees kan voor een belangrijk deel veroorzaakt worden door verkeerd poetsen.
Het is aan te raden en helemaal geen schande om aan je tandarts poetsadvies te vragen.
Het pijnlijke komt, doordat het tandbeen onbeschermd is en dat is gevoelig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het snel bloed kan het makkelijk zin dat je te hard poetst en je kan je tanden gewoon geerfd hebben van 1 van je ouders als ze bijvoorbeeld slechte tanden/tandvlees hebben en dat met het zeer doen kan komen vanwege een spiertje ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je tandvlees ontstoken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bloedend tandvlees is ontstoken tandvlees.
Prima bron erbij gezet. +
Een paradontist kan je uitsluitsel geven en het verhelpen.
Vaak zit onder je tandvlees tandplak waar je tandarts niet bijkan. Als je gevoelig tandvlees hebt kan dit gevoelig zijn en gaan ontsteken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Juist bij je bovenste kiezen zitten vaak sterk werkende speekselklieren die die plak veroorzaken en daar valt niet tegen te poetsen.
13 jaar geleden
Tandvlees kan er mooi uitzien en toch ontstoken zijn.
Tandartsen kijken daar anders tegenaan dan b.v. een mondhygiëniste of paradontoloog.

Je zou eens een keer naar een mondhygiëniste kunnen gaan. Misschien dat er tandsteen onder je tandvlees zit. Dat kan bloedend tandvlees veroorzaken. Een mondhygiëniste kan dat goed beoordelen en schoonmaken.